יום שלישי, 8 בינואר 2013

סוכרת וצמח הג'מנמה


 ג'מנמה הוא צמח מטפס המגיע עד לגובה 8 מטרים וגדל ביערות ובשטחים פתוחים בהודו, סין ושאר מזרח אסיה. הצמח משמש בהודו אלפי שנים לטיפול בסוכרת והוא אף ידוע בשימוש בעולם כצמח מפחית תיאבון וממתן את התשוקה לפחמימות והטעם המתוק. לטיפול בסוכרת ולתמיכה בפעילות הלבלב. הצמח יכול לשקם באופן חלקי את תאי ביתא בלבלב וכך לעודד את שיחרור האינסולין. 

מחקרים רבים הראו את פעולתו ההיפוגליקמית של הצמח להורדת רמות הסוכר בדם בצום ולאחר הארוחות, וע"י כך להורדה במינון התרופות להן הזדקקו המטופלים. במחקרים אלו ואחרים, נצפתה אף ירידה ברמות הכולסטרול והטריגליצרידים וברמת ההמוגלובין A1C , ואף ניתן היה להבחין לאורך זמן בעלייה ברמות האינסולין לאחר הארוחה. החוקרים סברו כי ייתכן והתנודות ברמות האינסולין אפשריות בשל שיקום תאי ביתא מפרישי אינסולין בלבלב לאור השימוש בג'ימנמה. כך או כך, השימוש בג'ימנמה יעיל גם כן בטווח הקצר, כצמח הבולט ביותר לשליטה וניטור רמות הסוכר בדם באופן כללי וכן לאחר הארוחות, בסוכרת מסוג 1 ו 2. מנגנון הפעולה הוא ככל הנראה ע"י שחרור איטי של סוכר מהמעי אל זרם הדם וכן עיכוב מסוים של ספיגת סוכר במערכת העיכול. 

מוריד את רמות הסוכר בדם 
מוריד את רמות השומנים וטריגליצרידים בדם מפחית את התיאבון ואת התשוקה למתוק 
מעודד הרזיה 
משפר תפקודי לבלב 


:שימושים רפואיים
לטיפול בסוכרת 2לתמיכה בסוכרת 1להורדת הסוכר בדם
לטיפול בטריגליצרידים
להפחתת התשוקה למתוק
לעידוד הרזייה
להפחתת התיאבון

התוויות נגד הצמח אינו מומלץ בזמן ההיריון. אנשים הנוטלים תרופות להורדת סוכר, מומלץ להיוועץ במטפל מקצועי. 
ג'ימנמה צמח הודי משמעותי ביותר לטיפול בסכרת. תורם לייצור מוגבר של תאי בטא המפרישים אינסולין ומשפר את ספיגת הסוכר בתאים. מסייע לאיזון רמות הסוכר בדם והמרצת פעולת הלבלב לייצור אינסולין בנוסף מפחית את הכמיהה למתוק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה