יום שישי, 16 באוגוסט 2013

אלפא ליפואית שומרת הסוכרת

אלפא ליפואית שומרת הסוכרת

חומצה אלפא ליפואית היא חומר דמוי ויטמין נוגדי חמצון. מקורות לחומצה אלפא ליפואית, הם: שמרים, כבד, כליות, תרד, ברוקולי, ותפוחי אדמה הם מקורות טובים לחומצת אלפא ליפואית.

חומצה אלפא ליפואית משמשת לטיפול בסוכרת וסימפטומים הקשורים לעצבים של סוכרת, לרבות צריבה, כאב, וחוסר תחושה בידות והרגליים. מינונים גבוהים של חומצה אלפא ליפואית מאושרים בגרמניה לטיפול בתסמינים הנ"ל.

כמה אנשים משתמשים בחומצה אלפא ליפואית למצבים של אובדן זיכרון, תסמונת עייפות כרונית (CFS), סרטן HIV / איידס, מחלת כבד, מחלות של לב וכלי דם (כולל הפרעה שנקראת נוירופתיה אוטונומית לב) ומחלת ליים.
חומצה אלפא ליפואית משמשת גם לטיפול בהפרעות הקשורות לעין, כגון פגיעה ברשתית העין, הקטרקט, הגלאוקומה, ומחלת עיניים בשם מחלת וילסון.

איך פועלת החומצת אלפא ליפואית?

נראה כי החומצה אלפא ליפואית מסייעת במניעת סוגים מסוימים של נזק לתאים בגוף,  כמו כן, משחזרת את רמות ויטמין כגון ויטמין E ויטמין C. יש גם ראיות לכך שהחומצה אלפא ליפואית יכולה לשפר את התפקוד וההולכה של נוירונים בסכרת.

אלפא ליפואית משמשת בגוף לפרק פחמימות ולהפוך את האנרגיה לאיברים האחרים בגוף.
נראה חומצה אלפא ליפואית לעבוד כנוגד חמצון, מה שאומר שזה יכול לספק הגנה למוח בתנאים של נזק או פגיעה. ההשפעות נוגדות חמצון עשויות גם להיות מועילה במחלות כבד מסוימות.

סוכרת וחומצה אלפא ליפואית

מחקרים טוענים ש-ALA מקטינה את הקליטה והניצול של הגלוקוז בתאי השומן, כך שנוצר מצב בונה יותר לשריר ופחות לשומן. מחקרים עדכניים מראים שתיסוף של חומצה אלפא ליפואית הוביל לירידה במשקל הגוף וצמצום אחוזי השומן. תופעה זו נוצרת ע"י ירידה בחלבון הנקרא hypothalamic AMP-activated protein kinase (AMPK).

כתוצאה מכך, צריכת האנרגיה והתיאבון יורדים וההוצאה האנרגטית וקצב חילוף החומרים (וחמצון השומן) עולים. בנוסף, אצל חיות שצרכו חומצה אלפא-ליפואית רמות חומצות השומן החופשיות והגליצרול היו גבוהות יותר (כתוצאה מליפוליזה – פירוק ושחרור שומן). מחקרים אשר בדקו את השפעתה התרפויטית של חומצה אלפא-ליפואית מראים, כי יש לה ערך רב בטיפול בחולי סוכרת, זאת בזכות השפעתה המגינה במצבי סטרס חמצוני (המוביל גם להתפתחותן של מחלות נוספות מלבד סוכרת) ובמצבי גליקציה (סיבוך של סוכרת המתבטא בקשירת גלוקוז לחלבונים ופגיעה בתפקודם, בעקבות רמות גלוקוז גבוהות בדם). קיימים ממצאים המצביעים על כך שבמינונים גבוהים 200-600) מ"ג) משפרת חומצה אלפא-ליפואית את קליטת הגלוקוז בתאים אצל חולי סוכרת מבוגרים (סוכרת סוג 2).

מחקרים קליניים רחבי היקף, הראו הפחתה משמעותית של פולינאורופתיה פגיעה במערכת העצבים בעקבות רמות גלוקוז גבוהות בדם, – (Polyneuropathy) סיבוך נוסף של מחלת הסוכרת. בגרמניה משמשת החומצה האלפא-ליפואית כתרופה לטיפול בנאורופתיה הנגרמת כתוצאה מסוכרת ובמשך למעלה מ- 30 שנה בהן היא משמשת לטיפול בנאורופתיה, לא דווח על תופעות לוואי כלשהן.

במספר מחקרים, מופיעה החומצה אלפא ליפואית כמסייעת עזור להפחית רמות סוכר . יכולתו לחסל רדיקלים חופשיים עשויה לעזור לאנשים עם נוירופתיה סוכרתית היקפית, שיש לי כאבים, צריבה, גרד, עקצוץ, וחוסר תחושה בידיים וברגליים מניזק עצבי. חומצה אלפא ליפואית תרומה רבה בניצול הסוכר בדם וכן השפעה מיטיבה על ערכי המוגלובין CA1.

חומצה אלפא ליפואית שימש במשך שנים לטיפול בנוירופתיה היקפית בגרמניה. רוב המחקרים שמצאו שזה עוזר השתמשו בחומצה לוריד (IV) אלפא ליפואית. של 'לא ברור אם נטילת חומצה אלפא ליפואית על ידי פה תעזור רוב המחקרים של חומצה אלפא ליפואית האוראלית היו קטנים ופגומים. 2006 מחקר אחד מצא כי נטילת חומצה אלפא ליפואית לנוירופתיה סוכרתית הפחיתה את התסמינים בהשוואה לפלצבו.

נטילת חומצה אלפא ליפואית עשויה לסייע בתנאי נוסף הקשור לסוכרת נקרא נוירופתיה אוטונומית, אשר משפיע על העצבים לאיברים פנימיים. מחקר אחד מצא כי 73 אנשים עם נוירופתיה אוטונומית לבבית, המשפיעה על הלב, הראו פחות סימנים של המצב בעת נטילת 800 מ"ג של חומצה אלפא ליפואית דרך הפה בהשוואה לפלצבו.

שמושים רפואיים של חומצה אלפא ליפואית:

* חומצה אלפא ליפואית מפחית את התסמינים נוירופתיה סוכרתית.
* חומצה אלפא ליפואית משפרת את קליטת ההסוכרים בתאים אצל חולי סוכרת.
* חומצה אלפא ליפואית משפרת את זרימת הדם לעצבים היקפים ואת שיקום סיבי העצבים.
* חומצה אלפא ליפואית עשויה לשמש כטיפול בהרעלת מתכות כבדות (קלצייה).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה