יום שבת, 21 בספטמבר 2013

האם ניתן למנוע סוכרת

האם ניתן למנוע סוכרת

השאלה הנשאלת היא: האם ניתן למנוע את הופעת מחלת הסוכרת, התשובה הינה על פי רוב כן בהחלט.
ע"י דיאטה נכונה ואישית, ניתן למנוע את תהליך ההשמנה למשל וע"י כך לצמצם את הנטייה להופעת סוכרת סוג 2 או בלשון העם סוכרת מבוגרים, וכמובן גם את הנטייה לסוכרת הריון.

כמובן שישנם דרכים רבות ולמניעת התפתחות סוכרת ובעיקר סוכרת מסוג 2, (בדומה לסוכרת הריון).
אתן דוגמא נוספת, למשל מחסור במינרלים, כגון אבץ, מגנזיום, כרומיום ומנגן.

הכרום הינו מינרל אשר מסייע לפעילות האינסולין, כך המינרל חיוני למניעת התפתחות הסוכרת. מצד שני במחלת הסוכרת ישנה השתנה מרובה והפרשת מינרלים מוגברת. וכאן בדיוק הפרדוקס.

סוכרת היא מצב פתולוגי הנפוץ ביותר שבו מחסור במגנזיום נוצר באופם משני למחלה. הפרעות חילוף החומרים של המגנזיום העשוי להשתנות בהתאם לצורות הקליניות הרבות של סוכרת: רמות המגנזיום בפלזמה לעתים קרובות יורדות בתאי הדם האדומים.

מגנזיום וגלוקוז חילוף חומרים

ישנו יחסי הגומלין בין המגנזיום והמטבוליזם של הפחמימות ישנו עניין רב ובעיקר בשנים האחרונות. הפרשת ההורמון אינסולין דורשת מגנזיום: כמו כן, תוצאה של מחסור במגנזיום בהפרשת אינסולין לקויה בעת החלפת מגנזיום משחזרת את הפרשת האינסולין.
מחסור במינרל מגנזיום באופן ניסיוני מפחית את רגישות הרקמות להורמון אינסולין, כלומר מונע תנגודת לאינסולין דבר המאפיין את מחלת הסוכרת. חשוב לציין כי, המחסור במגנזיום באופן תת קליני מאוד שכיח בסוכרת.
המחסורים במגנזיום נובעים מצריכת מגנזיום בלתי מספקת והגדלת הפרשת המגנזיום בשתן כאמור. בסוכרת סוג 2, או בסוכרת שאינה תלויה באינסולין, חסר במגנזיום כנראה עשוי להיות אחד הגורמים לתנגודת להורמון אינסולין. יתר על כן, המגנזיום עשוי להשתתף בפתוגנזה של סיבוכי סוכרת ועשוי לתרום לעלייה בסיכון למוות הפתאומי קשורים לסוכרת.

מחקרים מראים שחוסר במגנזיום עשוי לשחק תפקיד בהפלה ספונטנית של נשים חולות סוכרת, ובמומים בעובר בפתוגנזה של היפוקלמיה (hypocalcemia=רמת אשלגן נמוכה בדם) ילודים של אמהות סוכרתיות. מתן של מלחי מגנזיום לחולים עם סוכרת מסוג 2 נוטה להפחית את התנגודת להורמון אינסולין. מחקרים ארוכי טווח יש צורך לפני להמליץ ​​תוספת מגנזיום שיטתית לחולי סוכרת סוג 2 עם מחסור במגנזיום תת קליני.
מתוך: Therapie. 1994 Jan-Feb;49(1):1-7.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה