יום רביעי, 14 בינואר 2015

סוכרת

סוכרת Diabetes mellitus

סוכרת הינה מחלה הנוצרת כתוצאה מכך שהלבלב אינו מייצר די הצורך או כלל לא את ההורמון אינסולין. ליתר דיוק ניתן לומר כי תאי ביטא המהווים כ-2% מהלבלב לא מייצר אינסולין החיוני לחדירות הסוכרים ממחזור הדם לתאים.
רוצים לטפל ולאזן את מחלת הסוכרת באופן טבעי ללא תופעות לוואי.

בגדול ישנם שלושה סוגים עיקריים של סוכרת:

סוכרת מסוג 1 או סוכרת נעורים הנוצרת כתוצאה מהכישלון של הגוף - הלבלב לייצר מספיק אינסולין. צורה זו המכונה "סוכרת תלוית אינסולין סוכרת" insulin-dependent diabetes mellitus או בקיצור: IDDM או מכונה גם כ"סוכרת נעורים" בעבר. הסיבה להתפרצות המחלה אינה ידועה.

סוכרת מסוג 2 מתחיל או סוכרת מבוגרים, הינה לרוב נוצרת מתנגודת להורמון אינסולין, מצב שבו תאים אינם מגיבים לאינסולין כראוי. ככל שהמחלה מתקדמת חוסר האינסולין יכול גם לפתח. צורה זו הופנתה בעבר גם "אינסולין שאינו תלוי סוכרת =non insulin-dependent diabetes mellitus או בקיצור: NIDDM, מכונה גם בלשון העם כסוכרת מבוגרים למרות כי כיום ישנים אפילו בני נוער אשר סובלים מסוכרת זאת = "סוכרת מבוגרים". ניתן לומר כי הסיבה העיקרית להתפתחות המחלה הנ"ל היא משקל גוף מוגזם - השמנה יתרה וחוסר פעילות גופנית.

סוכרת הריונית, היא הצורה העיקרית המתרחשת כאשר נשים בהריון ללא היסטוריה קודמת של סוכרת לפתח רמת הגלוקוז בדם גבוהה.

דרכי טיפול ומניעת סוכרת

מניעת וטיפול במחלת הסוכרת כרוכה בתזונה נכונה ואישית בשילוב פעילות גופנית המותאמת באופן אישי.
כמו כן, אסור להשתמש בטבק - עישון סיגריות. ולשמור על משקל גוף תקין. כמו גם שי לשמור על איזון לחץ דם וטיפול נכון בכפות הרגלים.
סוכרת מהסוג 1 חייבת להיות מטופלת עם זריקות אינסולין. סוכרת מהסוג 2 יכולה להיות מטופלת בתרופות עם או בלי זריקות אינסולין. אינסולין ותרופות מסוימות אוראליות יכולים לגרום לרמת סוכר נמוך בדם - היפוגליקמיה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה