יום שלישי, 10 בנובמבר 2015

סוכרת טיפול טבעי בצמחי מרפא עלי זית

ד"ר קובי עזרא מספר על טיפול טבעי בסוכרת בעזרת צמחי מרפא והיום עם עלי זית. http://diet2all.net/PAGE89.asp מצבים של סוכרת (וטרום סוכרת) שהם העלאת רמת הסוכר בדם בצורה כרונית מטילה סטרס חמצוני משמעותי בכל רקמות הגוף, ויוצרת נזק דלקתי ברקמות דבר המאיץ תהליכי הזדקנות.  הטיפולים לסוכרת שתי מטרות עיקריות: הורדת רמת סוכר בדם לרמות נורמליות ולמזער את הנזק שנגרם ע"י השינויים הקיצוניים של רמות הסוכר בדם שבמצבים בלתי מאוזנים הם בלתי נמנעים.

תמציות של עלי זית מראות הבטחה אמיתית בשני התחומים הללו. במחקרים בבעלי חיים ומעבדה בסיסית, תמציות עלי הזית oleuropein נמצאו כמפחיתות סוכר בדם באמצעות מספר מכניזמים, הם מאיטים את עיכול ופירות העמילנים לסוכרים פשוטים, קליטה איטית של סוכרים אלה מהמעי, ולהגביר את הספיגה של גלוקוז לתוך רקמות מהדם, הם מגנים על הרקמות מנזקי החמצון נגרמים כאשר גלוקוז נקשר לחלבונים בתהליך הנקרא גליקציה. הם גם מגדילים את רמות של מערכות נוגדות חמצון טבעיות אחרות בגוף.



יש מנגנונים אלה יתרונות ישירות נצפים. מחקרים מראים כי בעלי חיים סוכרתיים בתוספת תמציות עלי זית כמסייעות לירידה משמעותית ברמת סוכר בדם ובכולסטרול. במחקר אחר טופלו חולדות סוכרתיות עם או תמצית עלי זית או glyburide (Diabeta®), נפוצה drug.35 בסוף המחקר להורדת רמת הסוכר, תופעות אנטי הסוכרתיות של התמצית הוכיחו מעולה לאלה של התרופה.



מחקרים בבני אדם מראים כי עם השלמת 500 מ"ג תמצית עלי זית פעם ביום הביאה לירידה משמעותית ברמות המוגלובין A1c, הסמן הסטנדרטי של חשיפה ארוכת טווח לסוכר גבוה בדם בתוספי אנשים.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה