יום שישי, 27 באוקטובר 2017

מעמידות לאינסולין ועד לסוכרת והשמנה, איך מטפלים?

מעמידות לאינסולין ועד לסוכרת והשמנה עם קובי עזרא Ph.D, איך מטפלים בהתנגדות הגוף לאינסולין.

תודות לאתר: http://diet2all.net

עמידות לאינסולין מגבירה את הסיכון לפתח סוכרת בכלל וסוכרת מסוג 2 בפרט. אך אבחנה של עמידות לאינסולין היא רק סימן אזהרה. ייתכן שתוכלו למנוע סוכרת עם בחירת אורח חיים בריא, כולל פעילות גופנית סדירה ותזונה מאוזנת המותאמת לפרט.



סרטון על עמידות לאינסולין, לסוכרת והשמנה עם קובי עזרא Ph.D





בדרך כלל, רצוי ועדיף לבחור את המזון השלם, הלא מעובד ולהמנע ממזון מעובד ומוכן. מזונות מעובדים כגון: לחמים לבנים, פסטות, אורז, משקאות ממותקים, מתעכלים באופן מהיר מאוד וכך גורמים לעלייה חדה ומהירה של רמות הסוכר בדם. בהמשך התהליך ישנו "לחץ" נוסף על הלבלב, לייצר יותר מההורמון אינסולין.



פירות מכילים ארבה סיבים, ויטמינים ומינרלים. בחר פירות טריים וקפואים, גם משומרים ללא תוספת סוכרים הם בסדר, אבל אין להם את הסיבים כי פירות טריים וקפואים. אכלו פירות כי הם בסיבים גבוהים יותר, כתפוחים, פירות יער, בננות, ענבים, שזיפים, ואפרסקים. הימנע מיצי פירות שכן הם יכולים להעלות את רמת הסוכר בדם במהירות בדיוק כמו משקאות רגילים המכילים סוכר.



צריכת יתר של שומנים רוויים נקשרים גם למצבים של עמידות לאינסולין. שומנים בריאים, בלתי רוויים, כמו המומלצים הם בחירה טובה יותר. אכילת מזונות עתירי סיבים וארוחות מעורבות, לא רק פחמימות לבד, יכולים לסייע בהאטת העיכול ובמיתון הלחץ על הלבלב.



ירקות הם מזונות בעלי רמה נמוכה של קלוריות ורמה גבוהה של סיבים תזונתיים, דבר שהופך אותם אוכל אידיאלי עבור אנשים המנסים לאזן את רמת הסוכר בדם. האפשרויות הטובות ביותר הן מזון טרי, דל נתרן ולא משומר, או קפוא.

אפשרויות בריאות לירקות הם כוללות עגבניות, תרד, פלפלים צבעוניים, ירקות כמו תרד , כרוב, וירקות צליבים כגון ברוקולי, כרובית, וכרוב ניצנים. מיצי ירקות עשויים להיות בריאים, אך הם אינם מכילים סיביים ברמה אופטימלית, כמו ירקות טריים.



דגנים מלאים: עשיר בויטמינים, סיבים תזונתיים ומינרלים, מזונות דגנים מלאים איף עשויים להיות טובים גם לאנשים עם עמידות לאינסולין. ישנם אנשים הסבורים כי הימנעות פחמימות חשוב כדי למנוע סוכרת, אך מסתבר כי אכילה בריאה, הכוללת מזון מלא ושלם, ולא מעובדים הם למעשה מקור דלק טוב לגופנו.



כדי לקבל את כמות אופטימלית של חומרים מזינים, יש לאכול מזונות מלאים כדוגמאת החיטה המלאה, שיבולת שועל מלאה, בורגול, תירס מלא תבואה ואורז חום. דגנים מלאים, כשיפון מלא או שלם, אורז פראי, קינואה, דוחן, כוסמת נחשבים לטובים ביותר לבריאות.



שעועית וקטניות: הם מקור מצוין לסיבים תזונתיים, וכך הם יכולים להעלות את רמת הסוכר בדם לאט. זהו יתרון עבור אנשים עם עמידות לאינסולין.



דגים המכילים חומצות שומן אומגה 3 יכולים להפחית את הסיכון למחלות לב, מצב שכיח באנשים עם סוכרת. דגים עשירים באומגה-3 כוללים: סלמון, מָקָרֶל, דָג מָלוּחַ, סרדינים, טרוטה, אמנון, בקלה, הם גם טובים בשבילך אבל בעלי רמה נמוכה יותר של אומגה-3 היות והם נמוכים יותר בתכולת השומן.



פעילות גופנית סדירה יכולה לסייע במניעת סוכרת על ידי הורדת רמת הסוכר בדם, קצירת שומן הגוף והקטנת המשקל. זה גם עוזר התאים שלך להיות רגישים יותר לאינסולין. אתה לא צריך להשלים טריאתלון כדי לקבל בכושר. כל דבר שמקבל אותך זכאי כמו פעילות גופנית. לעשות משהו שאתה נהנה כגון גינון, הליכה, ריצה, שחייה, או ריקוד. המשך לנוע לשרוף קלוריות, ולשמור על רמות הסוכר בדם על המטרה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה