יום שבת, 2 ביולי 2022

סוכרת, נוירופתיה, חומצה אלפא-ליפואית, קובי עזרא

שלום כאן קובי עזרא היום אספר לכם על מחלת הסוכרת, נוירופתיה וחומצה אלפא-ליפואית. האם ה-ALA מסייעת לאנרגיה הגופנית? האם ALA מסייעת לירידה במשקל?, האם ALA יכולה לאזן ולצמצם את השומנים, הסוכר והכולסטרול בדם? ומה באשר לרגישות להורמון אינסולין?

קובי עזרא היום אספר לכם על מחלת הסוכרת, נוירופתיה וחומצה אלפא-ליפואית. האם ה-ALA מסייעת לאנרגיה הגופנית? האם ALA מסייעת לירידה במשקל?, האם ALA יכולה לאזן ולצמצם את השומנים, הסוכר והכולסטרול בדם? ומה באשר לרגישות להורמון אינסולין?
קובי עזרא סוכרת וחומצה אלפא ליפואית

וכמובן שאתם מוזמנים לשתף עם החברים ולהירשם לערוץ כדי להישאר מעודכנים בתחומי הבריאות והכושר. 
 
חומצה אלפא-ליפואית (ALA) היא כימיקל דמוי ויטמין. מקורות טובים לחומצה אלפא-ליפואית הם שמרים, כבד, כליות, תרד, ברוקולי ותפוחי אדמה. מסייעת במניעת נזק לתאים מסוימים בגוף, וממחזרת ויטמינים כמו: ויטמין E וויטמין C

כנוגדת חמצון עשויה להגן על תאי המוח במצבים של נזק ופציעה, עשויה להועיל גם למחלות כבד.

מרביתנו יודעים שטיפול בסוכרת דורש יותר מסתם שמירה על איזון הסוכר בדם. בנוסף חלק מסיבוכי הסוכרת למשל, הם כולסטרול גבוה, לחץ דם גבוה, נוירופתיה ועוד. 
 
התופעות הנ"ל דורשות תשומת לב כדי למנוע סיבוכים קשים יותר אשר יכולים לפגוע מאוד באיכות החיים. 

 
ישנם מוצרים טבעיים בעלי פוטנציאל רב לטיפול במחלת הסוכרת, כמו: חומצה אלפא-ליפואית (או בקיצור ALA). חומצה אלפא-ליפואית היא תרכובת המכילה גופרית הקיימת בתאי גופנו, שם היא נדרשת לייצור אנרגיה במיטוכונדריה. 
 
בנוסף לתפקידה בייצור אנרגיה, ידוע כי ל- ALA יש תכונות נוגדות חמצון ואנטי דלקתיות, ואילו תכונות שימושיות לצמצום סיבוכי הסוכרת. 
 
ניסויים קליניים גדולים תומכים בתפקידה של ה-ALA לטיפול בנוירופתיה, המחקרים מראים שהדבר עשוי לסייע בשיפור הרגישות לאינסולין, הורדת רמת הסוכר וכולסטרול בדם, שיפור בתפקוד כלי הדם והפחתת תגובות דלקת וסטרס חמצוני.
 

סוכרת, נוירופתיה וחומצה אלפא ליפואית


ב'נוירופתיה' סוכרתית לרוב נוצר נזק עצבי שנצבר לאורך שנים רבות כתוצאה מסטרס חמצוני מוגבר וירידה בזרימת הדם, שנוצר לרוב בגפיים (בדרך כלל ברגליים ובכפות רגליים). 
 

הנוירופתיה עשויה להוביל לכאבים, לתחושת נימול / עקצוץ וחוסר תחושה. לכן אנשים הסובלים מסוכרת צריכים לבדוק את הרגליים. 
 
בנוסף לגפיים, נוירופתיה יכולה להתפתח גם בעצבים של האיברים הפנימיים, דבר שמוביל לבעיות בלב, במערכת העיכול ועוד. 


כך שלמעשה עקב תכונותיו האנטי-אוקסידנטיות ויכולתה לשפר את זרימת כלי הדם לעצבים ה- ALA עשויה לשמש כטיפול אופצונלי לנוירופתיה היקפית בקרב חולי סוכרת. 

ALA שיפור הרגישות לאינסולין, הורדת גלוקוז וליפידים

האומנם מרבית המחקרים בנושא ALA בסוכרת התמקדו בהשפעותיה על נוירופתיה, אך יש מספר  ניסויים קליניים שמצאו שה- ALA עשוי להגביר את הרגישות לאינסולין ולסייע בהפחתת רמת הסוכר והשומנים בדם, בעיקר באמצעות הפחתה ושיפור מדדי סטרס חמצוני ודלקת.
 
נמצא שטיפול ב-ALA הביא לשיפור רמת הסוכר בצום ובממוצע של רמת הגלוקוז, רגישות לאינסולין, וכן השפעות מועילות על רמות ה- LDL, HDL וטוטל הכולסטרול. 
 
נמצא שה- ALA צמצמה את tumor necrosis factor-TNF, interleukin-6 (Il-6), 8-isoprostandin אשר לרוב גבוהים במחלת סוכרת, ומגבירים מצבי דלקת וסטרס חמצוני. 
 
החוקרים מצאו מתאם סטטיסטי בין רגישות לאינסולין לבין מרקרים של דלקת וסטרס חמצוני, ALA יכולה גם יכולה להגביר את הרגישות לאינסולין ולשפר את רמת הסוכר בדם וויסות השומנים בדם.
 

חומצה אלפא-ליפואית לשימושים נוספים

נמצאה ירידה מתונה במשקל (של כ-2.1% ממשקל הגוף) נמדדה בניסוי של 360 אנשים שמנים שחלקם סבלו מסוכרת, לחץ דם גבוה וכולסטרול גבוה לאחר 20 שבועות של ALA אוראלי, במינונים גבוהים יחסית של כ-1800 מ"ג ליום (אלה לנטלו 1200 מ"ג, לא הראו תוצאות משמעותיות). 
 

תפקוד לקוי של האנדותל
- תגובה מופחתת של כלי הדם הוא אחד השלבים המוקדמים של מחלות לב וכלי דם, ועלול להיגרם ע"י רמות גבוהות של סוכר בדם המובילות לסטרס חמצוני.
 

ה-ALA עשויה להוות טיפול שימושי למניעה או לטיפול בתפקוד לקוי של האנדותל.
וכמובן שישנו הצורך בפיקוח רפואי בקרב אנשים הנולים תרופות בכלל ובפרט בקרב סוכרתיים. 

https://diabetesaction.org/article-alpha-lipoic-acid?fbclid=IwAR2823Kuj-o0HQyxV1aNdqBqMuKIgzjDC6DScennDinctD2QalMHTQYXESA#:~:text=While%20most%20of%20the%20research,of%20oxidative%20stress%20and%20inflammation


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה