יום ראשון, 22 בספטמבר 2013

תה ירוק וסוכרת סוג 2

תה ירוק וסוכרת סוג 2

סוכרת מסוג 2 היא מחלה ניוונית כך גופנו הופך להיות פחות יעיל בספיגה וניצול של הסוכר (גלוקוז).

סוכרת סוג 2 היא הפרעה מורכבת במטבוליזם של הגלוקוז, ויש לציין כי בנוסף ניתן לייחס בחלקו לנטיות גנטיות, תלוי בעיקר בבחירות בסגנון חיים. תזונה לא מאוזנת עשירה בסוכר ומזון מעובד מבחינה תזונתית נחותים (שהם מלאים בסוכר) בשילוב עםחיים בישיבה הם שניים מהגורמים השכיחים ביותר המובילים להתפתחות של סוכרת.

סוכרת ותה ירוק: תה ירוק הוכח מעכב את אנזים עמילאז מיוצר ומופרש ע"י בלוטות הרוק והלבלב החיוני לעיכול העמילנים. דבר זה מאט את הקצב שבו הסוכר הכלול בעמילנים עובר מטבוליזם ומשתחרר לתוך מחזור הדם.
כך אינסולין פחות נדרש להסעת לגלוקוז לתאים, היות ויש פחות סוכר בדם, וכך העמידות לאינסולין יורדת. שתיית נוזלים גם יוצרים תחושה של שובע. תה ירוק מוסיף לזה ע"י הרפיית השרירים בקיבה ובמעיים וכך גורם להאטת תנועת הפיזית של המזון.



שתיית תה ירוק הוכיחה היכולת למנוע חילוף החומרים וספיגה של טריגליצרידים (חומצות שומן) דרך מערכת העיכול. הטריגליצרידים הם חומרים שומניים המצטברים ברקמת השומן (שומן מכוער בבטן), סותמים את עורקים, וכמו כולסטרול יכול להגיב לרעה עם חמצן בדם. מרכיבים של תה ירוק לוכדי שומן, השומנים הבלתי רצויים דרך מערכת העיכול.

פעילות גופנית הינה גורם חשוב לטיפול ואיזון הסוכרת כפי שהיא מגביר את הרגישות לאינסולין והשרירים שורפים יותר שומן כתוצאה של ירודה ברמות הגלוקוז בתהליך.
פעילות גופנית גם מורידה את רמת הסוכרת בדם. כמו כן, כמויות קטנות של קפאין, כגון שתיית קפה, הראו כמגבירות את קצב חילוף חומרים של שומנים.

תה מכיל קפאין במינונים נמוכים יותר מאשר קפה.  תה ירוק יכול גם לשחק תפקיד באספקה ​​של גלוקוז לתאי שרירים ובכך להקטין את הצורך הכולל לאינסולין בגוף. נראה כי ע"י חיקוי הורמונים מסוימים בגוף, חומרים כימיים הנמצאים בתה הירוק מרככים את ההשפעות הקשות של התהליכים הקטבוליים של הגוף.

נוגדי חמצון שנמצא בתה הירוק קולט את הרדיקלים החופשיים שנוצרו מתפקוד מטבולי, כמו גם נשימה. רדיקלים חופשיים אלו מגיבים עם חמצן ואוויר. מולקולות ורעלים שגורמים נזק לתאים ותמורות במבנה ה-DNA שמוביל לסרטן, מחלות לב ,וכשל איברים. אותם נוגדי החמצון האלה מעכבים את הרדיקלים החופשיים המשתחררים כאשר שומן בגוף הקיים מנוצל לאנרגיה.

חולי סוכרת הן לעתים קרובות בכפוף ללחץ דם גבוהוה פרעות עצבים בגלל המצב של חוסר איזון הורמונלי . הפוליפנולים נוגדי החמצון המצויים בתה הירוק עשויים לבטל את פעילותם ההרסנית של הרדיקלים החופשיים המגיבים לכולסטרול (cholesterols LDL) בדם שיכול לתרום לתהליך טרשת העורקת, התקף לב ושבץ.
בגלל יכולתו של התה הירוק להגברת חילוף חומרים, משפרת את הזרימה (חילופי בין תאית), וחיזוק המערכת החיסונית דבר זה משאיר יותר אנרגיה ודם לשימוש על ידי המוח.

תה הירוק הוא לא תרופה לסוכרת, אך מסייע כגורם טבעי להחזרת האיזון במערכת הגופנית שלנו וסילוק רעלים בלתי רצויים שהצטברו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה