יום שני, 23 בספטמבר 2013

סוכרת ואבץ

סוכרת ואבץ

אבץ, אינסולין וסוכרת

הקשר בין סוכרת, אינסולין והמינרל אבץ הינו מורכב ללא סיבה ברורה ומערכות יחסי השפעה.
בסוכרת סוג 1 ישנה חוסר ייצור בהורמון אינסולין, בסוכרת סוג 2 סוכרת בעלת התנגדות להשפעות האינסולין דומיננטיים. גם סוכרת סוג 1 וסוג 2 יש את אותם סיבוכים ארוכי טווח. הומאוסטזיס השפעות סוכרת אבץ במובנים רבים, למרות שהוא קרוב לוודאי היפרגליקמיה, ולא כל נגע ראשוני קשור לסוכרת, הגורמת להשתנה מרובה, אובדן מוגבר וירידה בסך אבץ גוף.
מחסור במינרל אבץ, אשר עשוי, באופן פוטנציאלי, להחמיר את נזק הנגרם ציטוקינים בהתקפה אוטואימונית שהורסת את תא איון בסוכרת מהסוג 1, אינו ברור.
האבץ משחק תפקיד ברור בסינתזה, האחסון והפרשת ההורמון אינסולין, כמו גם יושרת קונפורמציה של אינסולין בצורת, אבץ הקסמרית (hexameric) ירד, אשר משפיעה על יכולתו של תא איון לייצר ולהפריש אינסולין, אולי אז מחמיר את הבעיה, במיוחד בסוכרת מהסוג 2.

מספר הסיבוכים של מחלת סוכרת עשויים להיות קשור לחמצון תאיים מוגבר ורדיקלים חופשיים הקשורים לירידה ברמות האבץ בתאים ובאנזימים נוגדי חמצון התלויים באבץ. נראה שיש יחסי גומלין מורכבים בין אבץ והן מהסוג 1 וסוכרת מהסוג 2.התפקיד של אבץ בטיפול הקליני של מחלת הסוכרת, הסיבוכים שלה, או במניעה שלו הוא, במקרה טוב, לא ברור.

מתוך: Journal of the American College of Nutrition
Volume 17, Issue 2, 1998

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה