יום שני, 14 באוקטובר 2013

סוכרת והשמנה

סוכרת והשמנה: הערכת שכיחות רמת מחוז של סוכרת והשמנה בארצות הברית. 
מערכות מעקב אחר מחלה כרונית קיימות לתפקד ברמה הלאומית, מספקת נתונים ברמה המקומית, שבו רבות מהמדינות והתערבויות בסופו של דבר מיושמות.

כדי להתגבר על מגבלה זו, מודלים מדורגות שונות יושמו לאמוד באופן מהימן על שכיחות מחלה ברמה המקומית מותאמת מבחינה מתודולוגית זו להעריך את השכיחות של מחלת הסוכרת והשמנה בכל 3,141 המחוזות בארה"ב, כך דוח זה מספק סקירה של המתודולוגיה ששמשה וניתוח תיאורי של האומדנים שהתקבלו.

התוצאות הצביעו על דפוסים ברורים גיאוגרפיים בשכיחות סוכרת והשמנת יתר בארצות הברית, ובכלל זה שיעור גבוה שכיחות לסוכרת (≥ 10.6%) והשמנת יתר (≥ 30.9%) במערב וירג'יניה, מחוזות האפלצ'ים של טנסי וקנטקי, הרבה יותר של מיסיסיפי, וחגורה הדרומית משתרעת על פני לואיזיאנה, מיסיסיפי, אלבמה התיכונה, דרום ג'ורג'יה, ואזורי החוף של קרוליינה.

מחוזות מבודדים, כולל אדמות שבטים במערב ארצות הברית, היו גם בעלי שכיחות גבוהה של סוכרת והשמנת יתר. דו"ח זה מדגים כיצד הערכות מבוססות מודל יכולות לזהות אזורים עם אוכלוסיות בסיכון גבוה לפתח מחלות כאלה ואחרות, פקידים מקומיים לבריאות הציבור עם נתונים חשובים הנ"ל בכדי לסייע להם בפיתוח תוכניות ממוקדות להפחתת סוכרת והשמנת יתר.

סוכרת מסוג 2 והשמנת יתר הם סדרי העדיפויות של בריאות ציבור בשל שכיחותם הגבוהה והשכיחות הארצית והשלכותיהם לטווח הארוך לבריאות בארה"ב. סוכרת וההשמנה נחשבים לדפוסים גיאוגרפיים ספציפיים בגלל הנורמות החברתיות וגורמים סביבתיים, מצב סוציו אקונומי, וגורמי סיכון גנטיים בקרב קבוצות.

חוקרים מבקשים להבין טוב יותר את ההפצה של סוכרת והשמנת יתר באיזורים קטנים יותר מסיבות שונות. ראשית, בכל מצב עלול לנבוע מהתנאים התנהגותיים, סביבתיים וחברתיים כלכליים שמושרשים בדפוסים התרבותית והגיאוגרפי הבנה טובה יותר של מקבילות לשינוי של תנאים אלו ברמה המקומית עשויה לאפשר מדיניות מניעה יעילה יותר.

התערבויות שנייה, המבוססים על ראיות, ובעיקר למניעת סוכרת ושליטה, לעתים קרובות תלויות בהפניה יעילה לתוכניות קהילתיות מקומיות ותמיכה קבוצתית.
 
פסוריאזיס פסוריאזיס | סוכרת  סוכרת סוג 2 | שומנים בדם | כולסטרול כולסטרול גבוהה | לחץ דם גבוה יתר לחץ דם וכיצד מטפלים בו | דלקת פרקים דלקות מפרקים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה