יום שלישי, 8 בינואר 2013

סוכרת וחומצה אלפא ליפואית

סוכרת וחומצה אלפא ליפואית

סוכרת וחומצה אלפא ליפואית, נוירופתיה סוכרתית מהווה סיבוך מאוחר של מחלת הסוכרת הקשור באיזון לקוי של רמות הסוכר, ובפרק הזמן בו מתמודד החולה עמה. בבסיסה עומד נזק לכלי דם קטנים המוביל,בין השאר, לאספקה לקויה של דם למערכת העצבים ההיקפית הגורמת לאיסכמיה עצבית. 

חומצה אלפא ליפואית היא נוגד חמצון טבעי, חזק ויעיל והיא חשובה לקיום תהליכים רבים בגופנו. בין היתר משתתפת החומצה האלפא ליפואית באיזון רמות הסוכר, בהובלה עצבית ובהגנה על הגוף מפני נזקיהם של חומרים מחמצנים הנוצרים באופן טבעי בגופנו ובסביבתנו.
כאשר נוירופתיה פוגעת בעצבים התחושתיים, הפעילות החשמלית הלא תקינה מתורגמת במוח למגוון של תחושות: נימול ,הרדמות , שריפה, צריבה, עקצוצים, זרמים, רגישות יתר, דקירות, כאבים, הרגשה כאילו דורכים על אבנים או סיכות בחלקים שונים בגוף ועוד. בחלק מהמקרים נוירופתיה עלולה לערב את העצבים האחראים על תפקוד השרירים, ואז תיגרם חולשה של השרירים, קשיי הליכה, קושי בביצוע פעולות בידיים וכו'. חומצה אלפא ליפואית מיוצרת בכבד, וכמויות מזעריות ממנה מתקבלות מצריכה של מזונות מהחי ומהצומח. הייצור הטבעי של חומצה אלפא ליפואית הולך ופוחת עם הגיל, ונמצא בירידה בקרב אנשים הסובלים מבריאות ירודה ובהם חולי סוכרת. לכן, עם העלייה בגיל ובתחלואה, גדל השימוש בתוסף. 

הטיפול התרופתי הזמין לסובלים מנוירופתיה מתמקד בהקלה על התסמינים באמצעות משככי כאב ותרופות אנטי דיכאוניות. בין הרכיבים הטבעיים לטיפול בנוירופתיה , הנחקרים ביותר כיום ,נמצאת החומצה האלפא ליפואית.יעילותה ובטיחותה נבחנו בעשרות מחקרים מדעיים, התוצאות החד משמעיות מעוררות תקווה ומציבות רכיב תזונתי זה בראש רשימת הרכיבים התזונתיים הטבעיים לטיפול בתסמינים הקשים של המחלה. החומצה האלפא ליפואית  הנה נוגדת חמצון רבת עוצמה,מסונתזת באופן טבעי במיטוכונדריה של צמחים,בע"ח ובני אדם ומשתתפת בתהליך הפקת האנרגיה. בנוסף משמש רכיב זה לקשירת מתכות כבדות (באמצעות יצירת מבנים יציבים עמן) ,משפרת רגישות התאים לאינסולין ומורידה גליקציה של חלבונים.
מינון של 600 מ"ג ליום נמצא כיעיל ובטוח במספר מחקרים קליניים, במחקר רחב היקף שנערך במס' מרכזים רפואיים בעולם (כולל ישראל) נמצאה יעילות בהפחתה של 62% אחרי טיפול של 5 שבועות במינון זה.
חולי סוכרת שנטלו תוסף חומצה אלפא ליפואית מדי יום, הראו שיפור משמעותי בעבור סימפטומים נוירופתים, הכוללים כאב ותחושת בערה. כך עולה ממחקר שפורסם בשנת 2006.   לדברי החוקרים, נרשמה ירידה של עד 50 אחוזים בסימפטומים אלו בקבוצה שקיבלה את התוסף בהשוואה לקבוצת הביקורת.
פורמולת נוירו D של נוטריקר מכילה מינון אופטימאלי של חומצה אלפא ליפואית לטיפול טבעי ויעיל בתסמיני הנוירופתיה הסוכרתית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה