יום שישי, 23 באוגוסט 2013

סוכרת בהריון

סוכרת בהריון - סוכרת הריונית

סוכרת בהריון או סוכרת הריונית, יש צורך במחקר נוסף כדי לבסס התערבויות תזונתיות אופטימליות בסוכרת הריונית. מספר ראיות מצביעות על כך שדיאטה המגבילה את צריכת  הפחמימות עד 40 אחוזים מצריכת הקלוריות, השומן מספק 40 אחוזים והחלבון ומתן 20 האחוזים הנותרים, משפרת את שליטה ברמות הסוכר בדם ומפחיתה את הצורך בזריקות אינסולין. מחקרים עתידיים נדרשים להשוות דיאטת פחמימות מופחתת עם דיאטה דלת שומן ועשיר בסיבים, בעיקר תזונה טבעונית.


סוכרת היריון מופיעה אצל כשלושה אחוזים מכלל הנשים ההרות. יש להבחין בין סוכרת הריונית שהתפתחה או התגלתה לראשונה בהיריון (Gestational diabetes), המופיעה ברוב המקרים בחציו השני של ההיריון, והמשפיעה בעיקר על קצב גדילת העובר, השמנת יתר, ושינויים מטבוליים שונים, לבין סוכרת שהיא קדם הריונית (Pre-Gestational diabetes) הנחשבת למחלה קשה יותר, המקושרת להופעת מומים עובריים שונים ושכיחות יתר של הפלות מוקדמות.

תזונה טבעונית עשויה להציג יתרון קליני מאחר שהם אינם כוללים שומן מן רווי מעולם החי, ועלייה בכמות מזון נוטה פחות לגרום לעלייה משמעותית בצריכת שומן רוויה. בעוד שתזונה צמחונית או טבעונית עשויה להישמע מגבילה במבט הראשון, הקבילות שלהם במחקרים קליניים דומה לזה של סוגים אחרים של דיאטות. כי תזונה טבעונית לא להגביל מנות, קלוריות, או פחמימות, הם עשויים להיות פשוט יותר לעקוב מאשר משטרים המגבילים את הכמויות של מזונות מסוימים.

נמצא כי לסוג הטיפול הדיאטטי לא הייתה השפעה מובהקת על מהלך ההיריון ותוצאות הלידה. אוכלוסיית המחקר נבחנה בנוסף עפ"י חלוקה של קבלה או אי קבלת אינסולין. עפ"י חלוקה זו נמצאו הבדלים מובהקים בין הקבוצות, בקבוצת הנשים שקיבלה אינסולין נמצאו ערכים גבוהים יותר של המדדים הבאים: HBAIC (עדיין בטווח הנורמה), ערכי הסוכר בצום, BMI וממוצע ערכים פתולוגיים (במבחן העמסת הסוכר). מובהקות ערכי BMI ורמות הסוכר בצום נמצאה כה גבוהה, עד שערכים אלו נמצאו כמדדים לחיזוי הכישלון בדיאטת 40% פחמימות או לצורך באינסולין. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה