יום חמישי, 15 באוגוסט 2013

סוכרת ותה ירוק

סוכרת ותה ירוק

האם תה ירוק מסייע לטיפול בסוכרת?

תה ירוק משפר רגישות לאינסולין לסוכרת מסוג 2
מחקרים הראו כי צריכת תה ירוק עשויה למנוע הופעת סוכרת מסוג 2, מספר מחקרים מראים כי שתיית תה ירוק עשויה לשפר את הסבילות לגלוקוז והרגישות לאינסולין אצל אנשים הסובלים מסוכרת.
במחקר שפורסם בגיליון bmc פרמקולוגיה נצפה בבני אדם בריאים שצרכו תה ירוק עליה ביכולת הגוף לנצל את סוכר הדם.
ה egcg מסייע למניעת סוכרת מסוג 2 ולהקטין את יצור הרדיקלים החופשיים. ה egcg פועל גם ברמה הגנטית, הוא גורם לירידה במס" ה rna שליח, היות ובתאי הכבד גורם ישיר ליצור אנזימים המעורבים ביצירת גלוקוז (סוכר).
תה ירוק מסייע רמות סוכר נמוכות בדם ומונעת סוכרת סוג 2. תה ירוק מסייע נמוך הסוכר בדם ומניעת סוכרת מסוג 2. סוכרת ומשקל עודף הם מאוד קרובים, מגדילה את הסיכון של סוכרת עם עליה במשקל. תוספי תזונה עם EGCG העלול לתרום אסטרטגיות תזונתיות למניעת
מחקרים רבים נעשו בנושא והוכיחו שצריכת התה הירוק תקטין את הסיכוי לחלות בסכרת מסוג 2 ועשויה לשפר את הרגישות לאינסולין אצל חולי הסכרת. עוד הוכח כי אצל אנשים בריאים אשר צרכו תה ירוקבאופן קבוע, נצפתה עליה ביכולת הגופנית שלהם לנצל את הגלוקוז בדם. שתייה של 4 כוסות ביום תפחית את הסיכון לחלות בסוכרת בכ-  20%. (מחקר שפורסם בגיליון BMC, ומחקר שהתבצע בגרמניה באוניברסיטת Heinrich Heine).
איזון רמות הסוכר בדם ותה ירוק, רמות גבוהות של סוכר בדם מובילות עפ"י רוב להשמנה יתרה. תה ירוק מסייע לעכב את שחרור הפחמימות ע"י חסימת ספיגת הגלוקוז לזרם הדם, כך מסייע למניעת התפתחות סוכרת והשמנה יתרה. מחלת הסוכרת גורמת נזק לכבד ולכלי הדם עקב מצבים של היפוגליקמיה. מחקר אמריקאי שפורסם במגזין Journal of Nutrition. מצא כי צריכה של אפיקטכין נוגדי חמצון ממשפחת הפלבונולים המצויים בתה הירוק יפחיתו את נזקי מחלת הסוכרת ויאריכו את תוחלת החיים של חולי הסוכרת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה