יום חמישי, 19 בספטמבר 2013

סוכרת סוג 2 טיפול טבעי

סוכרת סוג 2 טיפול טבעי

מהי סוכרת סוג 2 ?

על פי האגודה האמריקנית לסוכרת, כמעט 21 מיליון אנשים בארצות הברית סובלים מסוכרת, עם כ-90 עד 95% שיש סוכרת מסוג 2 . סוכר בצורת גלוקוז, הוא המקור העיקרי לדלק עבור תאים בגופנו. הורמון האינסולין מאפשר לגלוקוז שבדם להיכנס לתאים. בסוכרת מהסוג 2 , הגוף אינו מייצר מספיק אינסולין או שתאים עמידים בפני השפעת אינסולין.

כתוצאה מכך, סוכר מצטבר בדם במקום להיכנס לתאים, מה שגורם לתאים להיות ללא אנרגיה. אם רמות סוכר גבוהות בדם ולאורך תקופות ארוכות, דבר זה עלול לגרום נזק לעיניים, ללב , לכליות, ולעצבים.

וידאו אודות סוכרת הריון

תרופות טבעיות לסוכרת

ישנם כמה טיפולים טבעיים הנבדקים לסוכרת מהסוג 2

סכרת וג'ינסנג

למרות שיש מספר סוגים שונים של ג'ינסנג, רוב המחקרים המבטיחים על צמח הג'ינסנג וסוכרת השתמשו בג'ינסנג האמריקאי (Panax quinquefolius).
מחקרים אלו הראו כי ג'ינסנג האמריקאי עשוי לשפר את בקרת רמת סוכר בדם ואת רמת ההמוגלובין המסוכרר (סוג של המוגלובין בדם המשמש לניטור רמות הגלוקוז בדם לאורך זמן).

סכרת כרום

כרום הינו מינרל חיוני שממלא תפקיד חשוב בחילוף חומרים של פחמימות ושומן ומסייע לתאים בגוף ועשוי לשפר את פעילות האינסולין. למעשה, מחקרים מצאו רמות נמוכות של כרום באנשים הסובלים מסוכרת.

יש הרבה מחקרים שמראים מבטיחים תוספי כרום עשויים להיות יעילים, אך הם רחוקים מלהיות חד משמעיים. לדוגמה, במחקר קטן שפורסם בכתב העת Diabetes Care לעומת sulfonylurea התרופות לסוכרת שצולם עם 1000 מק"ג של כרום ל-sulfonylurea נלקח עם פלצבו. לאחר שישה חודשים, אנשים שלא נטלו כרום הייתה עלייה משמעותית במשקל גוף (שומן גוף ושומן בבטן), ואילו היו אנשים שלקחו את כרום נצפו שיפורים משמעותיים ברגישות להורמון אינסולין.

מחקר נוסף שפורסם באותו כתב העת, בדק את השפעה של הכרום בשליטה הגליקמית באנשים סוכרתיים התלויי אינסולין עם סוכרת מהסוג 2 . אנשים קיבל גם 500 או 1,000 מק"ג ליום של כרום או פלצבו למשך שישה חודשים. לא היה הבדל משמעותי בהמוגלובין המסוכרר , אינדקס מסת גוף , לחץ דם, או צריכת אינסולין על פני שלוש קבוצות.

סכרת מגנזיום

מגנזיום הינו מינרל המצוי באופן טבעי במזונות כמו ירקות בעלי עלים ירוקים, אגוזים, זרעים ודגנים מלאים ובתוספי תזונה. המגנזיום בעל השפעות על יותר מ-300 תגובות ביוכימיות. זה עוזר לווסת את רמות סוכר בדם, והוא נדרש לשרירים לתפקוד נורמלי ותפקוד עצבי, קצב לב , תפקוד מערכת החיסון, לחץ דם ולבריאות עצם.

מחקרים מראים כי רמות מגנזיום נמוכות עשויות להחמיר את האיזון של רמות הסוכרת בדם בסוכרת מהסוג 2 . יש גם כמה ראיות לכך שנטילת תוסף מגנזיום עשויה לעזור עם תנגודת לאינסולין. לדוגמא, במחקר שבחן את ההשפעה של מגנזיום או פלצבוב 63 אנשים עם סוכרת מסוג 2 ורמות מגנזיום נמוכות שנטלו glibenclamide התרופות. לאחר 16 שבועות , אנשים שלקחו מגנזיום השתפרו sensitivty אינסולין ורמות גלוקוז בצום נמוך יותר.

מינונים גבוהים של מגנזיום עלולים לגרום לשלשולים, בחילות, חוסר תיאבון, חולשה בשרירים, קשיי נשימה , לחץ דם נמוך, קצב לב בלתי סדיר, ובלבול. זה יכול לקיים אינטראקציה עם תרופות מסוימות, כגון: אלה לאוסטיאופורוזיס , יתר לחץ דם (חוסמי תעלות סידן) , כמו גם כמה סוגים של אנטיביוטיקה, מרפי שרירים ותרופות משתנות.

סכרת קינמון

כמה מחקרים מצאו כי קינמון משפר את שליטת הגלוקוז בדם אצל אנשים עם סוכרת מהסוג 2. במחקר הראשון , 60 אנשים עם סוכרת מהסוג 2 חולקו לשש קבוצות. שלוש קבוצות לקחו 1, 3 או 6 גרם של קינמון ליום והשלוש הקבוצות הנותרות נצרכו 1, 3 או 6 גרם של כמוסות פלצבו . לאחר 40 יום, כל שלושת המינונים של קינמון הופחתו רמות סוכר בצום בדם, טריגליצרידים, כולסטרול LDL, וכולסטרול כללי באופן משמעותי.  קינמון טחון מאיץ את ייצורם של אנזימים שורפי-גלוקוז ומגביר את יעילותו של האינסולין.

במחקר אחר, 79 אנשים עם סוכרת מסוג 2 ( שאינו מטופלים באינסולין, אך מטופלים עם תרופות אחרות לסוכרת או דיאטה) לקחו תמצית קינמון (שווה ערך ל 3 גרם של אבקת קינמון) או כמוסת פלצבו שלוש פעמים ביום .

לאחר ארבעה חודשים, הייתה ירידה קלה, אך משמעותית מבחינה סטטיסטית ברמות הגלוקוז בדם בצום באנשים שלקחו את הקינמון ( 10.3%) בהשווא הלקבוצת הפלצבו ( 3.4% ), לעומת זאת, לא היה הבדל משמעותי במוגלובין המסוכרר או פרופיל השומנים בדם.

למידע נוסף אודות קינמון, קינמון לטיפול בסוכרת.

סכרת ואבץ

אבץ הינו מינרל ממלא תפקיד חשוב בייצור והאחסון האינסולין. יש כמה מחקרים שמראים שיש לאנשים עם סוכרת מהסוג 2 מעמד האבץ הכי מוצלח עקב ספיגה וירידה בהפרשה מוגברת של אבץ.

מקורות מזון של אבץ כוללים צדפות טריות, שורש ג'ינג'ר, טלה , אגוזי פקאן, אפונה , חלמון ביצה, שיפון , כבד בקר , שעועית לימה , שקדים , אגוזי מלך , סרדינים , עוף וכוסמת.

סכרת אלוורה

למרות ג'ל אלוורה ידוע יותרכתרופה ביתיתלכוויות קלותומצבי עור אחרים , המחקרים בבעלי החיים האחרונים מצביעים על כך שג'ל אלוורה יכול לעזור לאנשים עם סוכרת.

מחקר יפני העריך את ההשפעה של ג'ל האלו ורהברמת סוכר בדם . חוקרים בודדו מספר תרכובות phytosterol הפעילים מג'ל שנמצאו כדי להפחית את רמת סוכר בדם ורמות המוגלובין מסוכרר. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה