יום ראשון, 29 בספטמבר 2013

לוטאין, זאקסנטין ואומגה 3 לניוון מקולרי הקשור לגיל

לוטאין, זאקסנטין ואומגה 3 לניוון מקולרי הקשור לגיל

המחקר אקראי הקליני חקר מחלת עיניים עקב ניוון המרולה הקשורות לגיל, והשימוש בתוספי מזון נוגדי חמצון.

תוספים מזון החשיבות בחקר מחלות העיניים הקשורות לגיל (AREDS) ויטמינים נוגדי חמצון C ו-E , בטא קרוטן, ואבץ הוכחו כמפחיתים את הסיכון להתקדמות לניוון מקולרי הקשור לגיל מתקדם (AMD-advanced age-related macular degeneration) .
נתונים תצפיתיים מצביעים על כך שצריכה תזונתית מוגברת של לוטאין וזאקסנטין (קרוטנואידים), אומגה 3, חומצות שומן רב בלתי רוויות ארוכת שרשרת ( חומצה דוקוסהקסנואית [ DHA ] חומצה איקוסמנטנואית [ EPA ] ) , או שניהם עלולים לצמצם יותר את הסיכון הנ"ל.

המטרה היא לקבוע אם הוספת לוטאין וזאקסנטין, DHA + EPA , או שניהם למחלות העיניים הקשורות לגיל, מקטינה את הסיכון לפתח ניוון מקולרי הקשור לגיל מתקדם ולהעריך את ההשפעה שלהם.

משתתפי המחקר חולקו באופן אקראיים לקבלת לוטאין (10 מ"ג) וזאקסנטין (2 מ"ג) , DHA ( 350 מ"ג)  EPA ( 650 מ"ג) , לוטאין + וזאקסנטין ו-DHA + EPA , או פלצבו. כל המשתתפים נשאלו גם לקחת את הניסוח המקורי AREDS או לקבלאקראי משניתל4 וריאציות שלניסוח AREDS , כולל חיסול של בטא קרוטן , הפחתה של מינון אבץ, או שניהם.

תוצאות ואמצעים עיקריות לפיתוח של AMD המתקדם . יחידת הניתוח הייתה בשימוש על ידי העין.

מסקנות ותוספת רלוונטיות לוטאין וזאקסנטין , DHA + EPA , או שניהם ל- AREDS בניתוחים ראשוניים לא להפחית את הסיכון להתקדמות נוספת ל-AMD המתקדם . עם זאת, בשל שכיחות מוגברת פוטנציאל של סרטן ריאות בקרב מעשנים לשעבר, לוטאין וזאקסנטין יכול להיות תחליף קרוטנואידים מתאים בניסוח AREDS .

בדיקה רישום clinicaltrials.gov מזהה : NCT00345176

מתוך: JAMA. 2013;309(19):2005-2015. doi:10.1001/jama.2013.4997.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה