יום שישי, 20 בספטמבר 2013

סכרת מגנזיום

סכרת מגנזיום

מגנזיום הינו מינרל המצוי באופן טבעי במזונות כמו ירקות בעלי עלים ירוקים, אגוזים, זרעים ודגנים מלאים ובתוספי תזונה. המגנזיום בעל השפעות על יותר מ-300 תגובות ביוכימיות. זה עוזר לווסת את רמות סוכר בדם, והוא נדרש לשרירים לתפקוד נורמלי ותפקוד עצבי, קצב לב , תפקוד מערכת החיסון, לחץ דם ולבריאות עצם.

מחקרים מראים כי רמות מגנזיום נמוכות עשויות להחמיר את האיזון של רמות הסוכרת בדם בסוכרת סוג 2 . יש גם כמה ראיות לכך שנטילת תוסף מגנזיום עשויה לעזור עם תנגודת לאינסולין. לדוגמא, במחקר שבחן את ההשפעה של מגנזיום או פלצבוב 63 אנשים עם סוכרת מסוג 2 ורמות מגנזיום נמוכות שנטלו glibenclamide התרופות. לאחר 16 שבועות , אנשים שלקחו מגנזיום השתפרו sensitivty אינסולין ורמות גלוקוז בצום נמוך יותר.

סוכרת מגנזיוםגירעון ברמות המגנזיום והפרשתו המוגברת בשתן יכולים להתרחש אצל אנשים עם התנגדות לאינסולין ו/או סוכרת סוג 2. אובדן מגנזיום נראת משנית לריכוזים גבוהים יותר של סוכרים בכליה שתפוקת העלייה במתן השתן.

מינונים גבוהים של מגנזיום עלולים לגרום לשלשולים, בחילות, חוסר תיאבון, חולשה בשרירים, קשיי נשימה , לחץ דם נמוך, קצב לב בלתי סדיר, ובלבול. זה יכול לקיים אינטראקציה עם תרופות מסוימות, כגון: אלה לאוסטיאופורוזיס , יתר לחץ דם (חוסמי תעלות סידן) , כמו גם כמה סוגים של אנטיביוטיקה, מרפי שרירים ותרופות משתנות.

מגנזיום סוכרת מסוג 2דיאטות עם כמויות גדולות יותר של המינרל מגנזיום קשורים בסיכון נמוך משמעותי לפתח סוכרת, אולי בגלל התפקיד החשוב של מגנזיום בחילוף חומרים של הסוכרים. היפומגנזמיה (רמה נמוכה של מגנזיום בדם) עלולה להחמיר עמידות להורמון אינסולין, מצב שלעתים קרובות מקדים להתפתחות מחלת הסוכרת, או שעשוי להיות התוצאה של תנגודת לאינסולין. הסוכרת גורמת להפרשת שמן מוגברת וכך גם להפסדי מגנזיום מוגבר בשתן, חוסר התאמה מגנזיום שלאחר מכן עלולה לפגוע בהפרשת אינסולין ובפעולה, ובכך החמרת שליטה בסוכרת.

מרבית המחקרים אודות צריכת מגנזיום וסיכון לסוכרת מהסוג 2 היו מחקרים העוקבים אחר הפוטנציאל.

הקשר בין צריכת מגנזיום וסיכון לסוכרת מהסוג 2


המסקנות והממצאים מראים קשר הפוך מובהק בין צריכת מגנזיום וסיכון לסוכרת. מחקר זה תומך בהמלצות תזונתיות להגברת הצריכה של מקורות עיקריים מזון של מגנזיום, כגון דגנים מלאים, אגוזים וירקות עליים ירוקים.
מתוך: Diabetes Care January 2004 vol. 27 no. 1 134-140. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה