יום שבת, 9 באוגוסט 2014

סוכרת סוג 2 - מהי ואיך לטפל?

מחלת הסוכרת, אחת המחלות הנוראיות ביותר כיום, היא מחלה הגורמת להתנגדות הגוף להשפעת האינסולין. בעקבות התנגדות זו אין מפסיק אינסולין המעכב את ייצור הסוכר בכבד ולהכניס את הגלוקוז לתוך התאים כדי להקטין את רמתו בדם. בגלל מצב זה של התנגדות לאינסולין, האינסולין לא מכניס את הגלוקוז לתאים ונוצר כמויות גדולות של אינסולין בדם עם כמויות גדולות של גלוקוז במקביל.

סוכרת סוג 2 קיימת אצל 90% מאוכלוסיית חולי הסוכרת והנפגעים העיקריים הם אנשים בגילאי 30+ כאשר לעיתים גם בגיל יותר צעיר נחשפים למחלה. מחלה זו מתגלה בדרך כלל באיטיות בבדיקת דם מקרית. מחלת הסוכרת היא בעלת מרכיב גנטי חזק במיוחד, ייתכן מאוד שאם להוריכם הייתה סוכרת ואתם תנהלו אורח חיים לא בריא – גם אתם עלולים ללקות בסוכרת.

לרוב, ההופעה של מחלת הסוכרת לא מלווה בתסמינים אלא ברמות סוכר גבוהות ואז נחוש צימאון, עור יבש, ריפוי איטי של פצעים וחתכים, ראייה מטושטשת, רעב תמידי, עייפות וחולשה. לעיתים גם נרגיש במקומות מסוימים חוסר תחושה או דקירות קטנות ברגליים.

מחלת הסוכרת היא כל כך איומה גם מכיוון שסיבוכיה יכולים להתגלות גם בראייה, בכליות, בעצבים ובכלי הדם.
בכל הקשור לאורח חיים נכון – מסתבר שלא רק שאתה חולה סוכרת חשוב לנהל אורח חיים בריא אלא אורח חיים לא בריא – הוא זה שיכול להוביל לחלות בסוכרת.

בעולם המערבי אורח החיים גורר אותנו הרבה פעמים לעלייה במשקל. עודף משקל לאורך השנים גורם לעלייה בלחץ הדם, שומני הדם וברמות הסוכר בדם.

ההשמנה גורמת לעודף אינסולין וכאשר קיימת נטייה גנטית משפחתית לסוכרת הדרך לחלות בה היא קצרה.
בנוסף לפעולות אורח החיים הרגילות שאתם יכולים לבצע כמו פעילויות ספורטיביות, שמירה על המשקל ותפריט תזונתי מתאים – אני מאוד ממליץ לבדוק את האפשרות לטיפול יומי בתוסף תזונה מאושר על ידי משרד הבריאות כמו למשל הליקוריץ' העוזר לאלפי חולי סוכרת בישראל ועזר גם לי באופן אישי.
מאתיובלאריאלי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה