יום ראשון, 21 בספטמבר 2014

סוכרת סימפטומים וטיפול

סוכרת סימפטומים וטיפול מטופלים של ד"ר קובי עזרא. http://diet2all.net כשהסוכרת אינה מטופלת ורמת הסוכר אינן מאוזנת, עלולים להתפתח סיבוכים אשר גורמים לפגיעה קשה בטווח הארוך, כגוו: נטייה מוגברת למחלות לב וכלי דם, מחלת כליות ופגיעה בעיניים.

הסימנים העיקריים של סוכרת הם: צמא מוגבר – חולי סוכרת חווים תחושה מוגברת של צמא, ושותים כמות מוגברת של מים. סימן זה מופיע בעיקר אצל ילדים הסובלים מסוכרת מסוג 1 אשר שותים כמות גדולה של מים, גם בשעות הלילה. מתן שתן מוגבר – סימן נוסף ואופייני מאוד של סוכרת הוא הגברה במתן שתן. ברוב המקרים התלונה על השתנה מרובה מתלווה לתלונה של שתיית יתר, ומצבים אלה מכוונים מאוד להופעת סוכרת. אי לכך יש לזכור שבמידה ומגיע אל הרופא ילד אשר מתלונן על הליכה לשירותים בשעות הלילה, זה בהחלט יכול לרמז על סוכרת. רעב מוגבר – חולי סוכרת סובלים גם מתחושת רעב מוגברת, ומאכילה מרובה בשעות היום. ירידה בלתי מוסברת במשקל – מופיעה אצל חולי סוכרת מכיוון שהסוכר נשאר אצלם בזרם הדם, ולא מוכנס לתאים. כתוצאה, מופיע פירוק של שומן ושריר ועלולה להתפתח ירידה במשקל. עייפות – בשל הירידה ברמת הסוכר המגיע לרקמות, חולי סוכרת סובלים מעייפות קשה ביותר. החלמה איטית של פצעים – קשורה לפגיעה בכלי דם קטנים ולהפרעה באספקת הדם לפצעים. כתוצאה, חולי סוכרת סובלים מהחלמה איטית וקשה ביותר של פצעים, העלולה להחמיר ולהסתבך. אחד המצבים הקשים אצל חולי סוכרת הוא רגל סוכרתית, ובו פצעים ברגליים לא מחלימים, מתנמקים וגורמים לפגיעה קשה בכף הרגל אשר יכולה להסתיים בכריתתה. ראיה מטושטשת – בשל הפגיעה בכלי דם קטנים, חולי סוכרת נוטים לסבול מהפרעות ראיה, ולכן עליהם לעבור ביקורות אצל רופאי עיניים.

רגישות לזיהומים – הפגיעה בכלי הדם הקטנים מובילה גם לעליה בסיכון לזיהומים, המוחמרים בגלל הפרעה של הגעת תאי מערכת החיסון לרקמה המזוהמת. חולי סוכרת נמצאים לכן בסיכון בעיקר לזיהומי עור, חניכיים ושלפוחית השתן.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה