יום חמישי, 23 בפברואר 2017

פעילות גופנית לטיפול בסוכרת הריון, סכרת הריונית

ראיון עם דר' קובי עזרא Ph.D על פעילות גופנית לטיפול בסוכרת הריון (סכרת הריונית וספורט).

סוכרת הריונית (Gestational diabetes mellitus או בקיצור: GDM) היא אחד הסיבוכים הנפוצים ביותר של  ההריון והמחלה קשורה עם סיכון מוגבר משמעותי לתוצאות בריאותיות שליליות הן באמהות ובצאצאים שלהן.

פעילות גופנית יכולה לתרום למניעת סוכרת הריון ולכן הוא חיוני לנצח ולשבור את מעגל הקסמים המעורבים בסכרת הריונית, השמנה בילדות, והשמנה בבגרות, וסוכרת מסוג 2 בעתיד. לכן, המטרה היא לטפל באופן שיטתי במצבי סוכרת הריון עם פעילות גופנית ותוכנית תזונה בהתאמה אישית ועוד...






אפילו לפי מחקרים של מטא אנליזה הציגו מסקנות אשר מלמדות כי פעילות גופנית לפני ההריון או בתחילת ההריון קשורה בסיכון נמול יותר ובאופן משמעותי יותר לפתח סוכרת הריון.

כמו כן, סוכרת הריון מזוהה עם סיכון גבוה משמעותית לסיבוכים לטווח הארוך ולטווח הקצר לאמהות וצאצאים. נשים הסובלות מסוכרת היריון בסיכון מוגבר לתחלואה סביב הלידה, סבילות לגלוקוז וסוכרת מסוג 2 בשנים שלאחר ההריון.

ילדים של נשים עם סוכרת היריון יש סיכוי גבוה יותר להיות שמנים וסבילות לקויה לגלוקוז וסוכרת בילדות ובבגרות המוקדמת. בעוד שמטא-אנליזה של מחקרים אקראיים על ההשפעה של טיפול עבור סכרת הריונית, התערבויות שונות לבקרת גלוקוז בדם, כולל תזונה, ניטור גלוקוז, שימוש באינסולין, והתערבויות התרופות, לא הפחיתו באופן משמעותי את הסיכון לנקודות הקצה סביב הלידה וניאונטליים לוואי לרבות וסביב הלידה בניתוח קיסרי או לתמותה ילודה. ביחד, נתונים אלה מצביעים על כך מניעת GDM לגמרי יכולה להיות קריטית עבור הימנעות תוצאות הבריאותיות השליליות הקשורות אליו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה