יום ראשון, 21 באוגוסט 2022

סוכרת מסוג 2 תזונה ומטפרמין

שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. היום אספר לכם על מחקר ששאל את השאלה האם ניתן למנוע או לדחות את הופעת המחלה סוכרת מסוג 2 וזאת ע"י מתן תרופות או ע"י שינוי באורח החיים. 



סוכרת מסוג 2 משפיעה על כ-8% מהמבוגרים החיים בעולם המערבי. גורמי סיכון מסוימים, כמו רמת סוכר גבוהה בצום, עודף משקל ואורח חיים יושיבני. 

מסתבר ששינוי הגורמים הנ"ל ואחרים באמצעות תוכנית של באורח חיים בריא (בהתאמה אישית) או מתן מטפורמין ימנע או יעכב את התפתחות הסוכרת מסוג 2.

במחקר הקצה אקראית 3234 אנשים שאינם חולי סוכרת עם ריכוזי גלוקוז גבוהים בצום ולאחר, מטפורמין (850 מ"ג פעמיים ביום), או תוכנית לשינוי אורח חיים עם היעדים של לפחות 7% ירידה במשקל ולפחות 150 דקות של פעילות גופנית בשבוע. הגיל הממוצע של המשתתפים היה 51.

מסקנות המחקר הראו ששינויים באורח החיים וטיפול במטפורמין הפחיתו שניהם את שכיחות להתפתחות סוכרת סוג 2 בקרב אנשים בסיכון גבוה להתפתחות המחלה. ההתערבות באורח החיים  (ע"י תוכנית תזונה ופעילות גופנית) הייתה יעילה יותר ממטפורמין שהיא תרופה שכיחה לטיפול בסוכרת מסוג 2.

אז כמובן שאם אתם עם נטייה משפחתית לסוכרת מסוג 2 או עם גורמי סיכון להתפתחות סוכרת אתם מוזמנים להגיע אליי לקליניקה לעשות שינוי בהרגלי החיים. 

וכך למנוע ו\או לדחות את התפתחות הסוכרת ומחלות  אחרות כמו: טרשת עורקים הגורמת למחלות לב אירוע מוחי ועוד... 

כמו כן אם יש לכם שאלות אתם מוזמנים לשאול אותי כאן בתגובות למטה ובשמחה אשיב לכם. 


מקור המחקר: 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11832527/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה