יום חמישי, 14 באפריל 2016

איזון סוכר הדם וחלבון מי גבינה מרוכז - סוכרת

איזון סוכר הדם וחלבון מי גבינה מרוכז, טיפול עתידי במחלת הסוכרת!? להלן ראיון עם ד"ר קובי עזרא. http://diet2all.net לגבי חלבון מי גבינה: מה היא עושה?, איפה הוא נמצא?, וכמה אנו צריכים?.

תוספת של גבינה לארוחות המתעכלת במהירות מגרה ספיגת פחמימות עקב הפרשת אינסולין ומפחית את העלייה ברמות הגלוקוז בדם לאחר ארוחה - אחרי ארוחה צהריים המורכבת פירה וקציצות בממחלת סוכרת סוג 2.



ישים מספר אנשים צריכים יותר חלבונים, כלומר ספורטאים, אנשים חולים או סובלים מתת תזונה, ומבוגרים. רובנו, אם כי, לא צריכם יותר מדי חלבון מאשר המומלץ בכדי להישאר בריאים.

אבקות חלבון מי גבינה הם אחד משני החלבונים העיקריים שנמצאים בחלב ולמעשה כ- 20% של חלבון חלב, היתר  הינו חלבון קזאין המהווה כ- 80% הנותרים.

ישנם שלושה סוגים של חלבון מי גבינה: חלבון מי גבינה מבודד, תרכיז חלבון מי גבינה, חלבון מי גבינה hydrolyzate. כל סוג של חלבון מי גבינה מכיל כמויות שונות של שומן, כולסטרול, לקטוז, ותרכובות ביו. חלבון מי גבינת הידרוליזאטי (hydrolyzate) הוא נספג הכי טוב ביותר מבין שלושת סוגי החלבונים.

רוב התוספים מי הגבינה מכילים שילוב של השלושה (כמו של חברת יוניברסל נוטרישן). אבקת חלבון מי גבינה היא תוצר לוואי של עשיית גבינה; ביוגורט הוא קזאין והנוזל הוא מי גבינה.

להלן מחקר שפורסם ב- Am J Clin Nutr July 2005 vol. 82 no. 1 69-75, אשר בדק את השפעת חלבון מי גבינה על רמת הגלוקוז בדם ותגובת האינסולין לארוחות בוקר וצהריים מרוכבים במקצועות סוכרת סוג 2.
המטרה הייתה להעריך האם תוספת של ארוחות עם אינדקס גליקמי גבוה (glycemic index או בקיצור: GI) עם תוספת של חלבון מי גבינה יכול להגביר את הפרשת האינסולין ולשפר איזון רמות הסוכר בדם בסוכרת סוג 2.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה