יום רביעי, 26 בדצמבר 2012

סוכרת-Diabetes

סוכרת-Diabetes

בבלוג סוכרת-Diabetes, ננסה להסביר אודות מחלת הסוכרת, דרכי טיפול ומניעת מחלת הסוכרת. מחלת הסוכרת הינה מחלה מטבולית, פירוש המילה סוכרת או בלועזית Diabetes mellitus הינו שתן מתוק.

נעלה מאמרים וכתבות מאתרים שונים, כגון: articles, reader, diet2all, ועוד...


למחלת הסוכרת מאפיינים ותסמינים רבים הכוללים חולשה, עייפות, חוסר או יתר תאבון, ירידה או עליה ניכרת במשקל, צמא רב ומתן שתן רב מהרגיל כתוצאה מפגיעה בתפקודי הכליות והכבד. סוכרת הנעורים וסוכרת הנעורים בשונה מסוכרת המבוגרים מופיעה בדרך כלל לאחר מחלות קשות או כתוצר לוואי של ההיריון. ככל סוגי מחלות הסוכרת מצריכות טיפול ומעקב יומיומי ותקופתי.

סוכרת סוג 2 היא מצב כרוני. מקרי התחלואה של סוכרת סוג 2 עולים בהתמדה בעיקר בשל אורח חיים הכולל תזונה לא מאוזנת הגורמת להשמנה. סוכרת סוג 2 היא מחלה בה הגוף יוצר תנגודת לאינסולין (אינסולין הוא ההורמון המווסת כניסת הסוכר לתאים) סוכרת סוג 2 מתאפיינת אף בכך שהגוף מייצר אינסולין אך ברמות נמוכות מידי. ולכן,כמות הסוכר בדם אינן יכולות להישאר מאוזנות.

בשתי סוגי הסוכרות חשיבות המעקב אחר רמת הסוכר בדם בעיקר אחר רמת הסוכר אצל חולי סוכרת הנעורים, וסוכרת ההיריון גם יחד. אצל אלה הסובלים מסוכרת מבוגרים החשיבות הרבה מונחת על שמירה על המשקל, ירידה במשקל ותזונה מאוזנת. רצוי להימנע ממצב של לקיחת תרופות ולהבין שההחלמה וההתמודדות איתה תהיה קשה הרבה יותר עם ההזנחה שלה וזאת מאחר שתהפוך לקשה יותר ויותר להתמודדות בעקבות העלייה הדרסטית במשקל המאפיינת אותה וכפועל יוצא מזה קשיים בתנועה ופעולות שגרתיות.
פעילות גופנית מזרזת את פינוי הסוכר מהדם לתאים. כשהשרירים בגוף פעילים, הורמון האינסולין פועל מהר יותר לכן לא משנה באיזה טיפול תבחרו הקפידו להוסיף לזה פעילות גופנית דבר שהוכח כי עוזר מאוד לאיזון רמת הסוכר בגוף.
סוכרת הריונית עלולה להוביל לסוכרת מסוג II בשלב מאוחר יותר בחיים, כדאי לוודא שהשינויים שיישמת במהלך ההיריון ימשיכו  אחרי הלידה תזונה בריאה בזמן ההנקה חשובה מאוד, אז להמשיך לאכול בצורה בריאה לאורך זמן ואחר כך גם כן. פעילות גופנית לא רק יסייע לך לרדת במשקל ולהדק את העור בחזרה, אבל גם לשמור את רמות הסוכר בדם נורמאלים כל הזמן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה