יום רביעי, 27 ביולי 2016

על סוכרת ומצבי לחץ סטרס ותזונה נכונה

ראיון עם קובי עזרא על סוכרת ומצבי לחץ סטרס ותזונה.

לעיתים קרובות ניתן לטפל ולרפא סוכרת סוג 2. יש לומר כי סוכרת מסוג 1 לא ניתן לרפא. אך ניתן לאזן ולשלוט בבעיה גם באמצעים טבעיים דרך שליטה היא על רמות הגלוקוז והאינסולין בדם.






התזונה המותאמת למטופל מהווה מרכיב חיוני בשליטה ואיזון הסוכרת. תזונה מאוזנת בהתאמה אישית, שומרת על רמות סוכרת תקינות בדם, כנ"ל לגבי שומנים (כולסטרול וטריגליצרידים).



אחת הבעיות בהופעת הסוכרת היא כי הסימפטומים אינם מורגשים לפחות בהתחלה. כך שהסוכרתי אינו מרגיש בהתפרצות המחלה כלל. הסוכרתי ממשיך באורח חייו כרגיל. כך במצב הנ"ל מתתפתחות להן תסיבוכי הסוכרת... לכן חשוב לעבור בדיקות תקופתיות לפחות פעם בשנה בעיקר לאלה שיש להם שכיחות במשפחה.



במצב הנ"ל ישנה חשיבות להורדת ואיזון רמת הסוכר בדם לפני הופעת סיבוכי המחלה. שעשויים להיות נטייה מוגברת למחלות לב וכלי דם - עד למצב הקיצון בתתקף לב וכו'...



ניתן להוריד את רמת הסוכר בדרכים טבעיות ע"י תזונה המותאמת האופן אישי למטופל, פעילות גופנית, ושמירה על אורח חיים בריא וסטרס.



הקשר בין סטרס לסוכרת?

אם כן רבים שואלים אותי, מה הקשר בין סטרס לסוכרת? כאשר אנו שרויים במצבי מתח פיזי ו\או מנטלי קשה, בלוטות האדרנל (יותרות הכליה) מייצרות הורמווני סטרס כקורטיזול ואדרנלין, שפוגמים בפעילות בהורמון אינסולין לנצל את הסוכר, כמו כן יש לציין כי מצבי סטרס, הגורמים כאמור לשחרור ההורמונים קורטיזול ואדרנלין הלא הם בפעילותם הורמונים הגורמים להיפרגליקמיה כלומר עליית רמות הסוכר בדם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה