יום שישי, 16 ביוני 2017

סוכרת והיפראינסולינמיה, עלייה במשקל והשמנה

דר' קובי עזרא Ph.D מספר על הקשר בין סוכרת, היפראינסולינמיה ועלייה במשקל השמנת-היתר.

תודות ל: http://diet2all.net

ישנם מספר גורמים שמובילים אותך להאמין כי האינסולין הוא "אשם" בעלייה במשקל שלך.







אנשים שיש להם סוכרת שאינה מבוקרת ומאוזנת יהיה להם קשה לרדת במשקל, כי הגוף שלהם אינו מסוגל להמיר כראוי את המזון לאנרגיה. הסיבה לכך היא כי הם גם לא מייצרים מספיק אינסולין או שגופם אינו מסוגל להשתמש באינסולין שהם מייצרים כראוי. כך למעשה המזון כמו גלוקוז עודף במחזור הדם (וכתוצאה מכך גלוקוזה גבוהה בדם !). הגוף אינו יכול להשתמש בכל גלוקוז נוסף במחזור הדם ולכן הוא בוטל בשתן.



כאשר רמת הסוכר בדם גבוהות, אתם יכולים להתייבש (עקב השתנת יתר) זאת היות והגוף שלך פועל כדי לנקות את עצמו מכל עודף גלוקוז, אבל אתם רק מאבדים מים. לאחר מכן, כאשר אתה מתחיל לקחת אינסולין או תרופות אחרות ולקבל את "האיזון" ברמת הסוכר בדם, אתה מתחיל לשמור על נוזלים בתחילה כדי לפצות על התייבשות שלך, מה שגורם לך לחשוב הרבה משקל. אתה מקשר את זה עם נטילת אינסולין, אבל באמת מה שקורה הוא לוקח את האינסולין כראוי היא רק לאפשר לגוף שלך להשתמש טוב יותר מזון ולשמור על איזון מים תקין.



כמו כן, ברגע שאתה מתחיל לקחת זריקות אינסולין ולהתחיל לאזן את רמת הסוכר בדם, יש לך מספיק אינסולין במחזור הדם כדי לעזור לגלוקוז להיכנס לתאי הגוף לשמש כאנרגיה. אז הגלוקוז המיוצר ע"י מזון שאתם אוכלים כבר לא מבלה זמן רב בדם שלך וכך אינו מופרש החוצה בשתן, לכן אתם עולים במשקל.



רמת הסוכר גבוהה בדם גורמת לך להרגיש רעב יותר, כי לא כל האוכל שאתם אוכלים מסוגל להיכנס לתאים כאנרגיה כדי להזין את התאים. לאחר מכן, התחלת לקחת אינסולין. לגוף יש מספיק אינסולין כדי לעבד את האוכל שאתם אוכלים, אתם וכך אתם עולים במשקל. אך ברגע שרמת הגלוקוז בדם בטווח הנורמלי, אתם פשוט משתמשים במזון כראוי.



רמות גבוהות של גלוקוז בדם עלולות לגרום לסיבוכים ארוכי טווח - ולעלייה במשקל (או להיפך כשאין מספיק אינסולין), כאשר במהלך הטיפול אנו מנסים להחזיר את רמת הסוכר בדם לטווח נורמלי.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה