יום חמישי, 15 באוגוסט 2013

סוכרת ותוספי תזונה

סוכרת ותוספי תזונה

1 מכל 16 חולי סוכרת. כשלושה מיליון אמריקאים בקירוב מטופלים באינסולין. כתוצאה מחוסר האיזון ברמות הסוכר בדם אנו מגלים התפתחויות של מחלות מישנה רבות כגון: עיוורון, קטיעות רגליים וכפות רגליים, ורבים ממקרי מוות נוצרים בעקבות הסיבוכים של מחלת סוכרת במחזור הדם.

ויטמיני-B וסוכרת

יש חוקרים הטוענים כי, חולי סוכרת יכולים להיגמל מהשימוש באינסולין ע"י במינונים גבוהים מאוד של ויטמיני B-קומפלקס. היות וחולי סוכרת דורשים באופן משמעותי פחות אינסולין כאשר הם ניטלים ויטמיני B-קומפלקס מאוזן של 100 מ"ג כל שלוש שעות. ויטמיני B חיוניים לשמירה על מטבוליזם (חילוף חומרים) תקין, להעלאת האנרגיה בגוף ולמניעת נזקים למערכת העצבים. ויטמין B12 נחוץ למניעת נאורופתיה סכרתית. ויטמין B12 נפגע בספיגתו כתוצאה מהשימוש בתרופה לסכרת גליקופאז' (Metformin). ירידה ברמות ויטמין  B12 גורמת לעליה ברמות ההומוציסטאין אשר מגביר את תהליך טרשת (הסתיידות) העורקים. בבדיקות דם, חשוב מאוד שרמתו תהיה בסביבת הגבול העליון!!! (900 – 800) ולא התחתון (200), שהוא כביכול עדיין תקין.
ויטמין B12 חיוני לשמירת תקינות המיאלין (מעטפת העצבים), לכן אחד הסימפטומים המתקדמים של חסר בויטמין B12 הוא חולשת שרירים ובעיות מוטוריות. רמות נמוכול של ויטמין B12 ולאורך זמן ממושך גורמות נזק בלתי הפיך לתאי העצב. אחד הסיבוכים של חולי סוכרת הינה פגיעה בעצבים הפריפראלים, הביטוי העיקרי שלהם הוא בעצבי הרגליים.
חסר בויטמינים מקבוצת B, ובעיקר B12 ,B6, וחומצה פולית, עשויים לגרום לעלייה ברמות ההומוציסטאין. הומוציסטאין הינו רכיב מטבולי הנוצר בגופנו מחומצה האמינו ציסטאין. רמות גבוהות של הומוציסטאין בגוף מתפקדים כרדיקלים חופשיים הגורמים לנזקים במערכת הלב וכלי הדם, לכן ההומוציסטאין מהווה גורם סיכון להתפתחות מחלות לב וכלי דם.
חומצה אלפא ליפואית חשובה בתהליכי הפקה של אנרגיה בגוף. לשם פעילות תקינה של חומצה אלפא ליפואית דרושים ויטמיני B1 ו- B3.

סוכרת וניאצין (ניקוטינמיד | ויטמין B3)

מינון יומי של 1,500 עד 2,500 מ"ג (רק בהשגחה רפואית) של ניאצין או ניקוטינמיד עשוי לשפר את הסבילות לפחמימות בחולי סוכרת. בעת השימוש בניאצין או בניקוטינמיד פוחתת דרישות הגוף לאינסולין בכדי לשמור על רמת הסוכר בדם של חולי סוכרת בגבולות התקינים. המינון של ויטמין B3 יהיה יעיל בטווח של 500 מ"ג שלוש עד חמש פעמים ביום, אך בכדי להתחיל עם המינון אשר מפחית את רמות הסוכר בדם ישנו הצורך כמובן במעקב רפואי.
מתוך: The Vitamins in Medicine, 3rd edition, p 378, 1953, references cited in the text.
אנשים הסובלים מחסר בויטמין B3 (ניאצין) עשויים להראות רגישות יתר לאינסולין. הניאצין מסייע לרוב חולי הסוכרת. עם זאת, ניאצין עשוי לעתים להעלות את רמת סוכר בדם (היפרגליקמיה). אך יש לציין כי העלייה ברמות הסוכר בדם לרוב אינה גבוהה במיוחד.
מתוך: p 154-155 of Balch, J. F and Balch, P.A. (1990) Prescription for Nutritional Healing (Avery Publishing).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה