יום שבת, 30 ביולי 2016

סוכרת ומצבי לחץ - סכרת וסטרס דחק

סוכרת ומצבי לחץ, סוכרת וסטרס דחק. אם כן רבים שואלים אותי,

מה הקשר בין סטרס לסוכרת?

כאשר אנו שרויים במצבי מתח פיזי ו\או מנטלי קשה, בלוטות האדרנל (יותרות הכליה) מייצרות הורמווני סטרס כקורטיזול ואדרנלין, שפוגמים בפעילות בהורמון אינסולין לנצל את הסוכר.

כמו כן יש לציין כי מצבי סטרס, הגורמים כאמור לשחרור ההורמונים קורטיזול ואדרנלין הלא הם בפעילותם הורמונים הגורמים להיפרגליקמיה כלומר עליית רמות הסוכר בדם.

כך ניתן להבין את הקשר בין מצבי סטרס להתפתחות מחלת הסוכרת!.










כשאנו לחוצים, רמות הסוכר בדם שלנו ניטות לעלות. וזאת עקב עלייה ברמת הורמוני הסטרס בגופנו, כגון: אפינפרין (אדרנלין) וקורטיזול שכן אחד התפקידים המרכזיים של ההורמונים הנ"ל הוא להעלות את רמת סוכר בדם בכדי לעזור להגביר את רמות האנרגייה באופן בהול, כאשר המצב נחוץ ביותר.



תחשבו על התגובה הילחם או ברח. אתה לא יכול להילחם בסכנה כאשר רמת הסוכר בדם שלך הוא נמוך, אז הסוכר עולה בכדי לעזור להתמודד עם האתגר. שני המצבים : לחץ פיזי ולחץ רגשי יכולים להגביר את רמות ההורמונים הנ"ל, וכתוצאה מכך תיווצר עלייה ברמות הסוכרים בדם.



אנשים שאינם סוכרתיים מנגנוני הפיצוי שומרים על רמות סוכר בדם הממתנדנדות בכדי שלא יצאו מכלל שליטה = סוכרת. אך בקרב אנשים סוכרתיים, מנגנונים אלה חסרים או בעלי פעילות לקויה, ולכן הם לא יכולים לשמור על רמות סוכר יציבות בדם. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה