יום רביעי, 30 בדצמבר 2020

אבוקדו למניעת סוכרת מסוג 2 - קובי עזרא

אבוקדו למניעת סוכרת מסוג 2. האם לאבוקדו ישנן תכונות שעשויות  לסייע במניעת סוכרת מסוג 2 ? - קובי עזרא.



להלן מחקר מקנדה שמציע כי מולקולת שומן שנמצאה רק באבוקדו יכולה להפחית את הסיכון לסוכרת מסוג 2 ע"י הפחתת עמידות לאינסולין.

אנרגיה נוצרת בתאים דרך מבנים תאיים זעירים הנקראים מיטוכונדריות. יש לציין שקשיים יכולים להתרחש אם המיטוכונדריות מתקשות לשרוף חומצות שומן  בתהליך הנקרא: חמצון חומצות שומן.


חוקרים קודמים העלו שאנשים הסובלים מהשמנת יתר נוטים יותר לחמצן שלם של חומצות שומן.


חוקרים מאוניברסיטת גואלף אומרים כי לאבוקטין B (אבוקטין בי - avocatin B או בקיצור: AvoB) ישנה את היכולת לעצור את התהליך הזה ע"י התמודדות עם חמצון בלתי שלם בשרירי השלד, כמו גם הפחתת עמידות לאינסולין.


החוקרים ערכו ניסויים בעכברים, והאכילו אותם בדיאטות עתירות קלוריות למשך חודשיים בכדי להביא להשמנה וליצור עמידות לאינסולין. ואז הם נתנו למחצית מהם אבוקטין B לצד הדיאטות העשירות בקלוריות.


התוצאות הראו כי העכברים שהיו להם האבוקטין B שקלו פחות משמעותית בהשוואה לקבוצה השנייה. בנוסף, קבוצת האבוקטין B הציגה רגישות טובה יותר לאינסולין.


במחקרים נוספים שבוצעו בבני אדם, המשתתפים בעקבות "תזונה מערבית" קיבלו את אבוקטין B כתוסף תזונה. 

התוצאות הראו כי ל-אבוקטין B לא הייתה השפעה שלילית על הכליות, הכבד או השרירים. 

בנוסף, הייתה ירידה גדולה יותר במשקל בקרב הנוטלים את התוסף, אם כי לא מספיק כדי שמדענים יראו אותו מובהק סטטיסטית.


מחקר זה בבני אדם הוכיח את בטיחותם של תוספי האבוקטין B. בהמשך החוקרים מתכננים לבצע ניסויים קליניים לבחינת ההשפעה של אבוקטין בי על אנשים עם מצבים בריאותיים מטבוליים.


החוקר נוואז אחמד (Nawaz Ahmed), שעבד על המחקר, אמר: "אנו דוגלים בתזונה בריאה ופעילות גופנית כפתרונות לבעיה, אך הדבר קשה עבור אנשים מסוימים. אנו יודעים זאת כבר עשרות שנים, והשמנת יתר וסוכרת הם עדיין בעיה בריאותית משמעותית". 


המחקר מתפרסם בכתב העת Molecular Nutrition and Food Research.

https://www.diabetes.co.uk/news/2019/oct/avocados-have-properties-which-could-help-prevent-type-2-diabetes-97995144.html?fbclid=IwAR2tu2A8F2we7enySmqdiLD18_IzVkEvNSLf8iGy4Qo5vwJ_kK4oqsA1Ghk

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה