יום רביעי, 11 בנובמבר 2015

סוכרת ותה ירוק למניעת התפתחות מחלת הסוכרת

שתיית תה ירוק לטיפול בסוכרת הוא רעיון מניעתי מצויין למניעת מחלת הסוכרת. תה מכיל חומרים הנקראים פוליפנולים, אשר פעילותם נוגדת חמצון.

קקאו גם הוא מקור טוב לפוליפנולים, וזאת סיבה לאכול חתיכת השוקולד מריר עם כמה שיותר אחוזי קקאו. ישנם מספר מזונות העשירים בפוליפנולים שגם מספקים חלבונים, כגון: שעועית אדומה, שעועית או שחורה, שעועית פינטו, פיסטוקים, אגוזי מלך, חומוס, וכל חמאת האגוזים.

בסך הכל, בנוסף לשתיית תה לטיפול בסוכרת, תזונה היא הכי חשובה לטיפול ואיזון רמת הסוכר בדם. סוכרת מסוג 2 מונעת ע"י בחירות התזונה ובסגנון חיים.
כאשר אנו מדברים על מניעת סוכרת, תזונה עשירה בפוליפנולים תעזור לגופנו טוב יותר לעכל ולנצל את הסוכר.
אכילת מזונות עשירים בפוליפנולים, כגון: פירות וירקות צבעוניים, ושתיית תה לטיפול בסוכרת (תה ירוק במיוחד), הם רעיונות גדולים לכל מי שמנסה לאזן ולטפל או למנוע את מחלת הסוכרת.


בוידאו: ד"ר קובי עזרא מבפר אודות סוכרת ותה ירוק למניעת התפתחות מחלת הסוכרת.






שתיית תה לטיפול בסוכרת היא רעיון מניעתי מצויין.  תה מכיל חומרים הנקראים פוליפנולים, אשר פעילותם נוגדת חמצון.

פוליפנולים עשויים לעזור להפחית את הלחץ חמצוני ולגרום התרחבות כלי הדם (ההרחבה של העורקים), דבר אשר מקטין את לחץ הדם, מונע קרישיות יתר, ומפחית רמות כולסטרול. כל הפעולות הנ"ל מפחיתים את הסיכון למחלות לב וכלי דם, הנוצרים בעיקר באנשים הסובלים מסוכרת.

הפוליפנולים שבתה ירוק יכולים לעזור להסדיר את רמות הגלוקוז בדם, וכך עוזר  לאזן את הסוכרת.

היתרונות של תה ברורים. אך יש לציין שישנם מספר המזונות העשירים בפוליפנולים אשר יכולים לעזור למנוע ולטפל בסוכרת מסוג 2. הפירות עשירים בפוליפנולים, ובעיקר הם: פירות יער, ענבים, תפוחים, רימונים (בגלל הצבע העשיר שלהם).

כמו כן, ברוקולי, בצל, שום, עגבניות, חצילים, תרד נחשבים גם מקורות טובים, כמו גם חמוציות, תפוזי דם, פטל שחור, אוכמניות, פטל אדום, תותים, ריבס, לימונים,  וקיווי. גם יין אדום המכיל resveratrol, שהוא פוליפנול (הריכוז הגבוה ביותר הוא בבורדו).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה