יום חמישי, 21 בנובמבר 2019

סוכרת תזונה טיפול טבעי קובי עזרא

סוכרת תזונה טיפול טבעי עם קובי עזרא. דיאטה כטיפול או מניעת סוכרת פירושה פשוט לאכול את המזונות הבריאים ביותר בכמויות מתונות ולהיצמד לזמני הארוחה הרגילים.


דיאטה לסוכרת הינה תוכנית אכילה בריאה העשירה באופן טבעי בחומרים מזינים ודלה בשומן וקלוריות מתאימה לסוכרתיים מסוימים. ואילו דיאטה עשירה בשומנים וחלבונים ותאימה לסוכרתיים אחרים. אך לרוב מרכיבי המפתח הם אכילת פירות, ירקות ומזונות מלאים. למעשה, דיאטת סוכרת היא תוכנית האכילה הטובה ביותר עבור הכלל.

מדוע חולה סוכרת צריך לפתח תוכנית לאכילה בריאה ובהתאמה אישית?

אם יש לך סוכרת או מצב טרום סוכרת, הרופא שלך כנראה ימליץ לך לעשות שינוי בהרגלי החיים - אכילה ופעילות גופנית בעיקר, שיעזרו לך לפתח תוכנית לאכילה בריאה. התוכנית עוזרת לך לשלוט על רמת הסוכר בדם (גלוקוזה), לנהל את המשקל שלך ולשלוט בגורמי סיכון למחלות לב, כמו לחץ דם גבוה ושומנים בדם.

כאשר אוכלים תוספת קלוריות ובעיקר שמקורן בפחמימות, גופכם יוצר עלייה בלתי רצויה ברמת הגלוקוז בדם. אם גלוקוז בדם לא נבדק, הוא עלול להוביל לבעיות חמורות, כמו רמת גלוקוז גבוהה בדם (היפרגליקמיה), כשהן מתמשכות, עלולה להוביל לסיבוכים ארוכי טווח, כמו נזק לעצבים, כליות וללב.

ניתן לעזור לשמור על רמת תקינות של הגלוקוז בדם ע"י בחירת מזון בריא ומעקב אחר הרגלי האכילה שלך.

עבור מרבית הסובלים מסוכרת מסוג 2, ירידה במשקל יכולה גם להקל על השליטה ברמת הגלוקוז בדם ומציעה שלל יתרונות בריאותיים אחרים. אם אתה צריך לרדת במשקל, דיאטת סוכרת מספקת דרך מסודרת ומזינה להגיע למטרה שלך בבטחה.

דיאטת סוכרת מזה?

דיאטת סוכרת מבוססת על אכילת שלוש עד חמישה ארוחות ביום בשעות קבועות. הדבר עוזר להשתמש טוב יותר באינסולין שגופך מייצר או מקבל באמצעות תרופות.

יש להרכיב תזונה המבוססת על יעדי הבריאות, טעמכם ואורח החיים שלכם. ניתן גם לדבר על איך לשפר את הרגלי האכילה שלך, כמו למשל לבחור מידות מנה שמתאימות לצרכים לגודל ולרמת הפעילות שלך.

אוכל מומלץ לסוכרת

הפוך את ספירת הקלוריות שלך למזונות המזינים האלה. יש לבחור במזון בריאות, אוכל עשיר בסיבים תזונתיים, דגים ושומנים בריאים.

ויטמין D לסוכרת סוג 2
סיפורם האישי של חולים סוכרתיים

סוכרת פחמימות בריאות

כשאוכלים פחמימות במהלך העיכול, מתפרקות הפחמימות לסוכרים (פחמימות פשוטות) ועמילנים (פחמימות מורכבות) מתפרקים לגלוקוז בדם. התמקדו בפחמימות בריאות, כגון: פירות, ירקות, דגנים מלאים (בהתאם לצורך), קטניות, כמו שעועית, אפונה, גרגירי חומוס וכו', מוצרי חלב דלי שומן (כמו יוגורט וגבינה עזים או כבשים), הימנע מפחמימות פחות בריאות, כמו מזון או משקאות המכילים סוכרים ונתרן.

עוד מועיל לסוכרתיים, אוכל עשיר בסיבים תזונתיים 

סיבים תזונתיים כוללים את כל חלקי המזון הצומח שגופך אינו יכול לעכל או לספוג. סיבים מתונים כיצד גופך מתעכל ועוזר לשלוט ברמות הסוכר בדם. מזונות עשירים בסיבים כוללים: ירקות, פירות, אגוזים, קטניות, דגנים מלאים (לא בכל מקרה), דגים...
אכלו דגים בריאים ללב לפחות פעמיים בשבוע. דגים כמו סלמון, מקרל, טונה וסרדינים עשירים בחומצות שומן אומגה 3 שעלולות למנוע מחלות לב.

הימנע מדגים מטוגנים ודגים עם רמות גבוהות של כספית, כמו מקרל.

שומנים 'טובים'
מזונות המכילים שומנים בלתי רוויים ורב בלתי רווים יכולים לעזור להוריד את רמות הכולסטרול שלך. מזונות אלו כוללים: אבוקדו, אגוזים, שמן קנולה (בכבישה קרה ולא מזוכך), זית ובוטנים,
אך אל תגזימו מכיוון שכל השומנים עתירי קלוריות.

סוכרת אוכל שיש להימנע ממנו
סוכרת מגבירה את הסיכון שלך למחלות לב ושבץ עקב האצת התפתחות טרשת עורקים, כלומר התפתחות עורקים סתומים והוקשים. מזונות המכילים את הדברים הבאים יכולים לפעול כנגד המטרה שלך לתזונה בריאה בלב.

שומנים רוויים. הימנע ממוצרי חלב עתירי שומן וחלבונים מהחי כמו חמאה, בקר, נקניקיות, נקניק ונקניקיות.

שומן טראנס. הימנע משומנים טרנס הנמצאים בחטיפים מעובדים, מוצרים מאפים, קיצור ומקל מרגרינות.

כולסטרול. מקורות כולסטרול כוללים מוצרי חלב עתירי שומן וחלבונים בעלי חיים עתירי שומן, חלמונים, כבד ובשרים אחרים באיברים. מכוונים ללא יותר מ- 200 מיליגרם כולסטרול ביום.

נתרן. מכוונים לפחות מ- 2,300 מ"ג נתרן ביום. הרופא שלך עשוי להציע לך לכוון אפילו פחות אם יש לך לחץ דם גבוה.

סוכרת יצירת תוכנית תזונה

ניתן להשתמש בכמה גישות שונות כדי ליצור דיאטה לסוכרת כדי לעזור לך לשמור על רמת הגלוקוז בדם שלך בטווח נורמלי. אתם עשויים לגלות ששיטה אחת או שילוב של השיטות הבאות עובדות עבורך:

איגוד הסוכרת האמריקני מציע שיטה פשוטה לתכנון ארוחות. במהותו, היא מתמקדת באכילת יותר ירקות. בצע את הצעדים הבאים בעת הכנת הצלחת שלך:

1. מלאו מחצית מהצלחת שלכם בירקות, כמו תרד, גזר ועגבנייה.
2. מלאו רבע מהצלחת שלכם בחלבון, כמו טונה, בשר רזה או עוף.
3. מלאו את הרבע האחרון בפריט מקמח מלא, כמו אורז חום, או ירק עמילן, כמו אפונה ירוקה.
4. כלול שומנים "טובים" כמו אגוזים או אבוקדו בכמויות קטנות.
5. הוסף מנה של פרי או חלב ומשקה מים או תה או קפה לא ממותק.

סוכרת ספירת פחמימות

מכיוון שפחמימות מתפרקות לגלוקוז, יש להן את ההשפעה הגדולה ביותר על רמת הגלוקוז בדם שלך. כדי לסייע בשליטה על רמת הסוכר בדם, יתכן שתצטרך ללמוד לחשב את כמות הפחמימות שאתה אוכל כדי שתוכל להתאים את מינון האינסולין בהתאם. חשוב לעקוב אחר כמות הפחמימות בכל ארוחה או חטיף.

אם אתה משתמש באינסולין, ניתן ללמד כיצד לספור את כמות הפחמימות בכל ארוחה ולהתאים את מינון האינסולין שלך בהתאם.

בחר את המזונות שלך

מנה אחת בקטגוריה מכונה "בחירה". לבחירת מזון יש בערך אותה כמות של פחמימות, חלבון, שומן וקלוריות - ואותה השפעה על גלוקוז הדם שלך - כמנה של כל אוכל אחר באותה קטגוריה. לדוגמה, רשימת העמילן, הפירות והחלב כוללת אפשרויות שהם 12 עד 15 גרם פחמימות.

אינדקס הגליקמי
יש אנשים הסובלים מסוכרת המשתמשים במדד הגליקמי לבחירת מזונות, במיוחד פחמימות. שיטה זו מדרגת מזון המכיל פחמימות על סמך השפעתם על רמות הגלוקוז בדם. שוחח עם הדיאטנית שלך אם שיטה זו עשויה לעבוד עבורך.

סוכרת תפריט לדוגמה

כשאתם מתכננים ארוחות, קחו בחשבון את גודלכם ואת רמת הפעילות שלכם. התפריט הבא מותאם למי שצריך 2000 או 1,500 קלוריות ביום.

ארוחת בוקר: לחם מחיטה מלאה (פרוסה בינונית) עם 2 כפיות ג'לי, 1/2 כוס דגני חיטה מגורדים עם כוס של אחוז חלב דל שומן, חתיכת פרי, קפה
ארוחת צהריים: כריך בקר על לחם חיטה עם חסה, עגבנייה ומיונז, תפוח בינוני, מים
ארוחת ערב: דג סלמון, 1 1/2 כפית שמן זית, תפוח אדמה אפוי, 1/2 כוס גזר, 1/2 כוס שעועית ירוקה, גליל לבן בינוני, תה קר, לא ממותק, חלב.
חטיף. 2 1/2 כוסות פופקורן עם 1/2 כפית מרגרינה
* כמובן שניתן להוסיף עוד 2 ארוחות ביניים.

מהן תוצאות הדיאטה?
תכנית האכילה הבריאה שלך היא הדרך הטובה ביותר לשמור על רמת גלוקוז הדם שלך תחת שליטה ולמנוע סיבוכי סוכרת. ואם אתה צריך לרדת במשקל, אתה יכול להתאים אותו למטרות הספציפיות שלך.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה